۰۵ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۹
کد خبر: ۱۹۸۴۲۰

ستاد راهیان نور حوزه علمیه گلستان تشکیل شد

خبرگزاری رسا ـ ستاد راهیان نور حوزه علمیه گلستان امروز طبق دستورالعمل ابلاغی مرکز مدیریت حوزه‏های علمیه کشور با حضور اعضای این ستاد در گرگان تشکیل شد.
کاروان راهيان نور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، حجت الاسلام مصطفی ملکی، مدیر استانی حوزه علمیه گلستان و رییس ستاد راهیان نور حوزه علمیه استان ظهر امروز در نخستین جلسه این ستاد یکی از دلایل تشکیل ستاد فوق را محوریت حوزه علمیه در سیاستگذاری و تصمیم‏گیری‏های مربوط به طلاب و روحانیان اعلام کرد.

 

حجت‏الاسلام ملکی با تقدیر از سپاه نینوا استان که تا کنون مسؤولیت اعزام طلاب و روحانیان به مناطق جنگی تحت عنوان راهیان نور را بر عهده داشت، افزود: در چنین جلساتی می‏توان از نظرات سازنده اعضاء برای پیشبرد بهتر امور استفاده کرد.

 

وی با اشاره به اعزام اساتید مدارس علمیه استان به مناطق جنگی در سال‏ گذشته خاطرنشان کرد: باید نقاط قوت و ضعف این سفر شناسایی شوند تا خدمات‏رسانی به طلاب و روحانیان در سفر بعدی مطلوب باشد.

 

مدیر حوزه علمیه گلستان در ادامه بر تداوم برگزاری جلسات ستاد راهیان نور حوزه علمیه و ارائه طرح‏ها و پیشنهادات کاربردی تاکید کرد و اظهار داشت: با توجه به نقش فرهنگی و تربیتی سفر معنوی راهیان نور، باید تلاش کنیم این سفرها خاطرات به یادماندنی برای روحانیان و خانواده‏های آنها داشته باشند.  

 

وی کاروان های راهیان نور را فرصتی برای ارتقای تربیت دینی، امیدبخشی و نشاط در میان نسل جوان دانست و خاطرنشان کرد: باید از این فرصت به دست آمده در جهت تبیین فرهنگ ارزشی دفاع مقدس بهره گیریم.

 

حجت الاسلام ملکی به نقش روحانیت در دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: طلاب و روحانیان با روایتگری دفاع مقدس و تبلیغ و پاسخگویی به مسائل شرعی زائران در یادمان‌ها می‌توانند نقش موثری را در اردوهای راهیان نور ایفا کنند.

 

مدیر استانی حوزه علمیه گلستان ادامه داد: ستاد استانی راهیان نور حوزه‏های علمیه کشور با هدف تحقق رهنمودهای مقام معظم رهبری، برنامه‏ریزی برای استفاده بهتر از فرصت معنوی راهیان نور، برنامه‏ریزی و اجرای برنامه‏های راهیان نور طلاب در استان، هماهنگی با سایر ارگان‏ها و نهادها و بکارگیری توان علمی تبلیغی حوزه‏های علمیه استان رد پاسخگویی به نیازهای عرصه دفاع مقدس و راهیان نور تشکیل و راه‏اندازی شده است.

 

مدیر استانی حوزه علمیه گلستان با بیان این که این ستاد زیر نظر ستاد مرکزی راهیان نور حوزه‏های علمیه مستقر در معاونت امور طلاب و دانش‏آموختگان فعالیت می‏کند، خاطرنشان کرد: مدیر و معاونان حوزه علمیه، رییس سازمان بسیج طلاب، مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه و نمایندگان سازمان تبلیغات اسلامی و اوقاف و امور خیریه از اعضای این ستاد هستند.

 

حجت الاسلام ملکی در بخش پایانی سخنان خود گفت: نخستین کاروان روحانیان استان گلستان به همراه خانواده‏هایشان در یک سفر چهار روزه، بیست و هفتم اسفند ماه امسال به استان خوزستان اعزام می‏شوند./950/پ202/ب

ارسال نظرات