۲۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۴
کد خبر: ۱۹۷۹۷۷
حجت‌الاسلام نظری منفرد:

وظیفه امروز ما حراست از انقلاب و انتقال آن به نسل‌های آینده است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه بر ضرورت قدردانی و سپاس از نعمت بزرگ انقلاب اسلامی تأکید کرد و گفت: باید در راه حفظ انقلاب اسلامی تلاش کرده و این انقلاب را به نسل‌های بعدی منتقل کنیم.
حجت الاسلام و المسلمين نظري منفرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام علی نظری منفرد استاد حوزه علمیه در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه که در شبستان امام خمینی(ره) حرم کریمه اهل بیت برگزار شد، ناسپاسی بندگان را سبب از دست رفتن نعمت‌ها دانست و گفت:‌ همه باید قدردان نعمت‌های الهی باشند و امت‌هایی بوده‌اند که به خاطر ناسپاسی نعمت‌های الهی  را از دست داده‌اند.

وی بر ضرورت قدردانی و سپاس از نعمت بزرگ انقلاب اسلامی تأکید کرد و ابراز داشت: ملت ما باید سختی‌ها را تحمل و از این نعمت بزرگ الهی پاسداری کنند.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: باید در راه حفظ انقلاب اسلامی تلاش کرده و این انقلاب را به نسل‌های بعدی منتقل کنیم.

حجت‌الاسلام نظری منفرد در ادامه با اشاره به رحلت حضرت معصومه(س)، اظهار کرد: بارگاه حضرت معصومه(س) از نعمت های بزرگی است که نصیب مردم قم شده و باید قدر آن را بدانند.

وی ادامه داد: امامزادگان فراوانی در کشور اسلامی ایران مدفون هستند اما تعاریف و توصیفاتی که از سوی ائمه اطهار(ع) در مورد حضرت معصومه(س) صورت گرفته کم نظیر است.

استاد حوزه علمیه بر ضرورت تکریم امامزادگان تأکید کرد و گفت: برخی از امازادگان ما افزون بر انتساب به پیامبر و ائمه اطهار محدثان بزرگی بوده که احترام آنها لازم است.

حجت‌الاسلام نظری منفرد ولایت مداری را از ویژگی‌های امامزادگان دانست و ابراز کرد: حضرت معصومه(س) در ولایت مداری مثال زدنی بودند.

وی با بیان این‌که حضرت معصومه(س) یکی از روات حدیث غدیر به شمار می‌روند، افزود: حضرت معصومه(س) فرزند امام، محدثه‌ای بزرگ و دارای مقام و منزلت بالایی هستند.

استاد حوزه علمیه با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) مبنی بر این‌که دختری به نام فاطمه از فرزندان من در قم دفن خواهد شد و به شفاعت او شیعیان وارد بهشت می‌شوند، ابراز کرد: این حدیث در زمانی از سوی اما صادق(ع) می‌شود که هنوز امام کاظم(ع)‌به دنیا نیامده بودند.

حجت‌الاسلام نظری منفرد ادامه داد: امام رضا(ع) فرمودند هر فردی خواهرم معصومه را عارفاً به حقها در قم زیارت کند بهشت بر او واجب می‌شود.

وی با بیان این‌که شهر مقدس قم به خاطر وجود حضرت معصومه(س) و حوزه علمیه از فضیلت و اهمیت بالایی برخوردار است، بر ضرورت قدردانی از این نعمت بزرگ الهی تأکید کرد و گفت: باید از این فضای موجود بهترین استفاده را ببریم./927/پ202/ج

ارسال نظرات