۲۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۵
کد خبر: ۱۹۷۹۵۵
مسؤول نمایندگی حوزه علمیه خراسان شمالی:

دوره مدیریت اسلامی در حوزه علمیه خراسان شمالی برگزار شد

خبرگزاری رساـ مسؤول نمایندگی حوزه علمیه استان خراسان شمالی از برگزاری دوره آموزشی مدیریت اسلامی ویژه مدیران و مسؤولان آموزش حوزه های علمیه این استان خبر داد.
حجت الاسلام سالاري حوزه علميه خراسان شمالي
حجت الاسلام حجت سالاری مکی، مسؤول نمایندگی حوزه علمیه استان خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، از برگزاری دوره آموزشی مدیریت اسلامی ویژه مدیران و مسؤولان آموزش حوزه های علمیه این استان خبر داد و گفت: دوره مذکور با هدف آشنایی مسؤولین مدارس علیمه استان خراسان شمالی با شیوه مدیریت اسلامی در محل حوزه علمیه امام خمینی(ره) بجنورد برگزار شد.
به گفته وی تدریس این دوره آموزشی را حجت الاسلام محمدجواد نظافت، استاد حوزه علمیه خراسان و مدیر مدرسه علمیه المهدی(عج) مشهد بر عهده داشت.
حجت الاسلام سالاری مکی آشنایی بیشتر مسؤولین مدارس علمیه با اصول مدیریت اسلامی در عرصه تربیت طلبه مطلوب، اداره حوزه علمیه بر پایه دستورات دینی، قرار داشتن معنویت و خودسازی در اولویت اول نظام آموزشی حوزه علمیه، شناسایی نیازهای اساسی جامعه و تربیت طلاب متناسب با این نیازها و ... را از جمله مباحث مطرح شده در این دوره آموزشی ذکر کرد.
به گفته حجت الاسلام سالاری پیش از این نیز دوره دو روزه دانش افزایی عقاید با توجه به اهمیت مسائل اعتقادی در بین طلاب مدارس علمیه با حضور 50 طلبه در حوزه علمیه خراسان شمالی برگزار شده بود.
وی در ادامه با بیان این که در استان خراسان شمالی 14 حوزه علمیه شامل هشت مدرسه ویژه برادران و شش مدرسه ویژه خواهران در شهرستان های مختلف فعال است، اظهار داشت: امسال در این مدارس بیش از هزار طلبه شامل 700 طلبه برادر و 300 طلبه خواهر مشغول تحصیل هستند.
به گفته حجت الاسلام سالاری مدارس علمیه برادران در خراسان شمالی در دو مقطع بلند مدت( ویژه طلاب دارای مدرک تحصیلی سیکل) و سفیران هدایت( طلاب دارای مدرک تحصیلی دیپلم به بالا) طلبه می پذیرند که پذیرش طلاب سفیران هدایت تنها در مدرسه علمیه حضرت امام خمینی(ره) بجنورد انجام می شود و طلاب مقطع بلند مدت نیز در سایر مدارس علمیه برادران شهرستان های مختلف خراسان شمالی پذیرش می شوند.
وی اضافه کرد: پنج حوزه از شش حوزه علمیه خواهران سطح استان تنها در مقطع سفیران هدایت طلبه می پذیرند؛ اما مدرسه علمیه الزهرا(س) بجنورد علاوه بر پذیرش طلبه های مقطع سفیران هدایت، در مقطع بلند مدت نیز طلبه خواهر پذیرش می کند.
مسؤول نمایندگی حوزه علمیه استان خراسان شمالی در ادامه در مورد اساتید مدارس علمیه استان نیز عنوان کرد: در سال تحصیلی جاری در سطح مدارس علمیه برادران خراسان شمالی 25 استاد اعزامی از حوزه های علمیه قم و مشهد و 30 استاد بومی، تدریس طلاب را بر عهده دارند.
به گفته حجت الاسلام سالاری تدریس طلاب در حوزه های علمیه خواهران استان نیز بر عهده 50 مدرس بومی و اعزامی است.
 وی با اشاره به این که استاندارد آموزشی در حوزه های علمیه وجود یک استاد به ازای هر 28 نفر طلبه است، افزود: بر این اساس حوزه های علمیه خراسان شمالی به 20 استاد دیگر برای تکمیل کادر آموزشی نیاز دارند.
مسؤول نمایندگی حوزه علمیه استان خراسان شمالی همچنین به سطح تحصیل طلاب در مدارس علمیه استان نیز پرداخت و اظهار داشت: تا سال گذشته تحصیل طلاب در حوزه های علمیه خراسان شمالی تا سطح یک و پایه شش امکان پذیر بود در حالی که امسال امکان تحصیل طلبه ها تا سطح دو و پایه هشت در مدارس علمیه خراسان شمالی مهیا شده است./9314/پ202/س
ارسال نظرات