۲۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۹:۵۸
کد خبر: ۱۹۷۷۴۶
در درس خارج مطرح شد؛

تجلیل آیت الله مکارم از حماسه آفرینی ملت در راهپیمایی 22 بهمن/ مقامات آمریکا پاسخ زیاده گویی های خود را دریافت کردند

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله مکارم شیرازی با تجلیل از حضور حماسی و گسترده مردم در راهپیمایی 22 بهمن، تاکید کرد که ملت با این حضور باشکوه پاسخ دندان شکنی به دولتمردان زیاده گوی آمریکا دادند.
درس خارج فقه آيت الله مکارم شيرازي در مسجد اعظم قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید، صبح امروز در آغاز درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم، از حضور گسترده و حماسی مردم در راهپیمایی 22 بهمن قدردانی کرد.

 

وی حضور مردم را دارای پیام های بسیاری برای دوستان و دشمنان انقلاب اسلامی دانست و تصریح کرد: خوشبختانه مردم ما روز گذشته حضور بسیار گسترده و باشکوهی در صحنه راهپیمایی داشتند و وفاداری خود را به نظام مقدس اسلامی و ارزش های دینی نشان دادند.

 

حضرت آیت الله مکارم شیرازی این حضور گسترده را نشانه همدلی و انسجام مثالزدنی ملت ارزیابی و بر ضرورت تقویت بیش از پیش وحدت داخلی به منظور مقابله با توطئه های دشمنان تاکید کرد.

 

حضرت آیت الله مکارم شیرازی شرکت گسترده مردم در راهپیمایی یوم الله 22 بهمن را پاسخی محکم به زیاده گویی های اخیر مقامات آمریکا دانست و تاکید کرد: نتیجه بد اخلاقی های دولتمردان آمریکایی همین می شود که مردم ایران یکصدا و متحد شوند.

 

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم در ادامه با تاکید بر این که آمریکا با کارشکنی به دنبال منحل کردن توافق ژنو است، دولتمردان این کشور را غلام حلقه به گوش صهیونیست ها دانست و به غرب توصیه کرد که مثل آمریکا رفتار نکنند.



این مرجع تقلید یادآورشد: ما با مذاکره مخالف نیستیم، اما به دولتمردان و مسؤولان توصیه می کنیم از موضع قدرت، عزت و حکمت در مذاکرات حاضر شوند و مراقب باشند کلاه سرشان نرود.

 مجامع جهانی چرا در قبال حوادث دردناک بحرین دم برنمی آورند

این مرجع تقلید همچنین در بخش دیگری از سخنان خود وضعیت بحرین را مورد تحلیل و ارزیابی قرار داد و از ظلم و جنایتی که در حق مردم این کشور به ویژه شیعیان می شود ابراز تاسف و برای رهایی آنان دعا کرد.

 

وی بیان کرد: پیوسته اخبار ناگواری از بحرین به ما می رسد، مردم مسلمان بحرین چه چیز می خواهند؟ آنها می گویند همان دموکراسی و حکومت مردمی که در سایر نقاط طلب می کنید در این سرزمین نیز برقرار گردد، ولی تظاهرات مسالمت آمیز با خشونت بسیار از سوی حاکمان بحرین روبه رو می شود.

 

حضرت آیت الله مکارم شیرازی اضافه کرد: اخیرا دو خبر ناگوار از آنجا به ما رسیده است؛ نخست این که حدود سی مسجد از مساجد شیعیان را شبانه با بلدوزر تخریب و با خاک یکسان کردند، حتی احترام قرآن ها و کتب دعایی را که در آن بود رعایت نکردند و دیگر این که 9 نفر از علمای بحرین تجمعی به عنوان شورای علمای بحرین تشکیل داده بودند تا به کارهای دینی مردم آنجا رسیدگی کنند ولی حاکمان، آن شورا را تعطیل، و عالمان مزبور را تحت فشار قرار داده است. کجا هستند مجامع بین اللملی حقوق بشر؟ چرا مهر سکوت بر لب گذاشته و اعتراض نمی کنند؟ علمای اسلام نیز باید نسبت به این کارها معترض باشند. ما پیروزی علما و مردم بحرین را از خداوند متعال خواستاریم./924/پ202/ج

 

 

 

ارسال نظرات