۲۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۹:۴۰
کد خبر: ۱۹۷۵۸۱

افغانستان پیش به سوی استقلال

خبرگزاری رسا ـ نیروهای بین المللی موسوم به آیساف، به بی‎بی‌سی گفتند: نمی‌خواهند در واکنش به تصمیم تازه حکومت افغانستان اظهار نظر کنند.
حامد کرزاي رئيس جمهوري افغانستان

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا؛ بی بی سی فارسی در خبری به نقل از حکومت افغانستان گفت: نیروهای خارجی دیگر حق بازداشت و نگهداری افراد در زندان و راه اندازی عملیات های نظامی را در خاک این کشور ندارند.


به گفته بی بی سی؛ دیروز (20 بهمن) در نشستی با حضور حامد کرزای رئیس جمهوری تاکید شد که کمیته در رسیدگی به پرونده های زندانیان بگرام با "روحیه وطن دوستی" و "استقلال" عمل کرده است.


در مارس سال گذشته هنگام انتقال مسئولیت زندان بگرام، حکومت افغانستان و ناتو توافق کردند که نیروها خارجی می توانند افراد را در افغانستان بازداشت کنند اما باید ظرف نود و شش ساعت بازداشتی ها را به حکومت افغانستان تحویل دهند


به اساس یک خبرنامه دفتر ریاست جمهوری افغانستان، در این جلسه رئیس دادگاه عالی، دادستان کل، مشاور امنیت ملی، اعضای کمیته رسیدگی به پرونده های زندانیان بگرام و وزیران عدلیه، امور داخله و دفاع هم حضور داشتند.


در خبرنامه آمده؛ جلسه با یادآوری این که اکنون سربازان خارجی حق انجام عملیات، گرفتاری افغان ها و داشتن زندان در خاک ما را ندارند، همه ترتیبات موقت مربوط به زندان بگرام را ملغی اعلام کرد.


در همین حال نیروهای بین المللی موسوم به آیساف، به بی‎بی‌سی گفتند: نمی‌خواهند در واکنش به تصمیم تازه حکومت افغانستان اظهار نظر کنند.


به گزارش بی بی سی؛ سربازان خارجی پس از این حق بازداشت نخواهند داشت و همچنین بازداشتگاه بگرام دیگر زندان خاص نخواهد بود و در چارچوب وزارت امور داخله به صورت یک بازداشتگاه عادی درخواهد آمد./1421/1409/ح

ارسال نظرات