۱۴ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۰:۵۵
کد خبر: ۱۹۶۷۲۰
چمران:

دشمنان با اصل انقلاب مخالفند نه با انرژی هسته‌ای/ گرایش به اشرافی گری سبب عقب ماندگی می‌شود

خبرگزاری رسا ـ‌ عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان این‌که پیشرفت‌های کشور به خاطر توجه به ارزش‌های اسلامی است، یکی از عوامل عقب ماندگی کشور پس از جنگ را گرایش به اشرافیگری دانست و افزود: مشکل آمریکا و استکبار جهانی با ایران مسأله هسته‌ای نیست بلکه آنها با فلسفه و اصل اسلام مخالف هستند.
مهدي چمران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مهدی چمران عضو شورای اسلامی شهر تهران در دومین شب جشن دهه انقلاب که به همت شورای هماهنگی اصول‌گرایان قم در مسجد اهل بیت(ع) برگزار شد، با اشاره به این‌که مشکل آمریکا و استکبار جهانی با ایران مسأله هسته‌ای نیست، گفت: دشمنان مسأله هسته‌ای را بهانه کرده و حتی اگر ایران از انرژی هسته‌ای چشم پوشی کند بازهم آنها دست از سر ایران بر نخواهند داشت.

دشمن با فلسفه و ایدئولوژی اسلام مخالف است

وی با تأکید بر این‌که دشمن با فلسفه و ایدئولوژی اسلام مخالف است، ابراز کرد:‌ امروز ایدئولوژی ما در حال تسخیر جهان است و این امر آنها را نگران کرده است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به قدرت بالای رسانه‌های غربی‌ها، اظهار داشت: تهاجم فرهنگی غرب تنها علیه ایران اسلامی نیست و آنها تلاش دارند تا تمام جهان را تسخیر کنند.

رییس شورای عالی استان‌های کشور با بیان این‌که دشمن در مقابل فرهنگ دینی ما نمی‌تواند اقدامی را انجام دهد،‌ افزود: البته دشمن نفوذهایی در فرهنگ ما کرده و به نحوی سبک زندگی و لباس پوشیدن ما را تغییر داده است.

چمران با اشاره به این‌که امروز صدها شبکه ماهواره‌ای به زبان فارسی علیه فرهنگ اسلامی فعالیت می‌کنند، ابراز کرد: اما خوشبختانه فرهنگ انقلاب اسلامی در حال فراگیری در جهان است.

وی در ادامه با بیان این‌که دشمن توطئه‌های فراوانی علیه تضعیف و براندازی نظام اسلامی از اوائل انقلاب تا کنون طراحی کرده است، گفت:‌ دشمن در جنگ تحمیلی فکر می‌کرد در عرض چند ماه کشور را می‌گیرد اما نیروهای مردمی و نظامی به خوبی در برابر دشمن ایستادگی کردند.

یکی از عوامل تثبیت نظام اسلامی دفاع مقدس است

عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به این‌که در گذشته جمهوری اسلامی ایران در مجامع بین‌المللی تنها بود، افزود: یکی از عوامل تثبیت نظام اسلامی دفاع مقدس است.

پیشرفت‌های کشور به خاطر توجه به ارزش‌های اسلامی است

رییس شورای عالی استان‌های کشور با بیان این‌که کشور ما در چند سال اخیر پیشرفت‌های چشمگیری داشته است، اظهار کرد: امروز کشور ما هزاران  سانتریفیوژ ساخته و امیدواریم هیچ وقت این تجهیزات متوقف نشوند زیرا اگر ملت ایران توقف کند حیات خود را از دست خواهد داد.

گرایش به اشرافی گری سبب عقب ماندگی‌های پس از جنگ شد

چمران با تأکید بر این‌که پیشرفت‌های کشور به خاطر توجه به ارزش‌های اسلامی بوده است، گفت:‌ یکی از عوامل عقب ماندگی ما پس از جنگ گرایش به اشرافیگری بود.

وی با اشاره به توطئه‌های استکبار جهانی علیه جمهوری اسلامی ایران، ابراز کرد: صدام با تحریک آمریکا و پول‌ کشورهای عربی بهترین فرزندان و نیروهای این ملت را در طول دوران دفاع مقدس به شهادت رساندند و تنها هدفشان سرکوبی نظام اسلامی بود.

عضو شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: دفاع مقدس ملت ایران و خون پاک شهدا سبب تثبیت نظام اسلامی شد.

رییس شورای عالی استان‌های کشور خاطرنشان کرد: در زمان جنگ یکی از رهبران فلسطینی بیان کرد، پس از آزادسازی خرمشهر نگرش همه ملت‌ها به ویژه مسلمانان نسبت به انقلاب اسلامی تغییر پیدا کرد و کسی به این مسأله که ممکن است نظام اسلامی از بین برود فکر نمی‌کرد چون با مقاومت و ایستادگی شما نظام تثبیت شده بود.

چمران با اشاره به توفیقات ایران در جنگ تحمیلی، بیان کرد: زمانی که مهندسان و دانشمندان ایرانی توانستند به بغداد موشک بزنند همه جهانیان را مبهوت خود کردند.

وی ادامه داد: امروز نیز ایران اسلامی از آمادگی بالایی در مسأله نظامی برخوردار است و موشک‌ها و رادارهای قوی از سوی دانشمندان و مهندسان ما ساخته می‌شود.

ضرورت تحقق جهش علمی در کشور

عضو شورای اسلامی شهر تهران بر ضرورت توجه به علم روز جهانی و عقب نماندن از دنیا تأکید کرد و گفت: باید جهش علمی که مد نظر رهبر معظم انقلاب است محقق شود.

رییس شورای عالی استان‌های کشور با بیان این که در زمینه علوم مختلف در منطقه در رتبه‌های یک یا دو قرار داریم، ابراز کرد: امروز در برخی دانش‌ها جزء 10 کشور برتر هستیم و همه این‌ها به خاطر دفاع مقدس ملت ایران است.

چمران اتکا به قدرت الهی، توسل به اهل بیت(ع)، و تمسک به فرهنگ شهادت را سلاح رزمندگان اسلام دانست و گفت:‌ فرهنگ شهادت طلبی و ایثار بود که رزمندگان با دست خالی به نبرد با دشمن تا دندان مسلح می‌رفتند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به پیش بینی امام خمینی(ره) مبنی بر شکسته شدن استخوان‌های مارکسیسم، اظهار کرد: امروز هیچ کس از کمونیسم حمایت نمی‌کند.

رییس شورای عالی استان‌های کشور با تأکید بر این‌که کاپیتالیسم هم به زودی در هم خواهد شکست، افزود: تنها اسلام ناب است که ماندگار خواهد بود و به دست امام زمان(عج) در دنیا فراگیر می‌شود./927/پ201/ج

ارسال نظرات