۱۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۲:۲۰
کد خبر: ۱۹۶۷۰۵

عدم امنیت شهروندان خارجی در یمن

خبرگزاری رسا ـ این کشور که به عنوان متحد آمریکا در منطقه خاورمیانه قلمداد می‌شود، اغلب با حملات گروه‌های تروریستی وابسته به القاعده روبروست.
نقشه يمن

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا؛ دویچه وله در خبری به نقل از مقامات دولتی یمن گفت: یک مرد60 ساله آلمانی در یمن توسط اعضای یک قبیله ربوده شده است.
نماینده وزارت امور خارجه آلمان در همین خصوص به خبرنگاران گفت: این مرد روز جمعه گذشته (31 ژانویه / 11 بهمن) در شهر صنعا ربوده شده و آدم‌ربایان او را با خود به معاریب، منطقه‌ای قبیله‌نشین در شرق پایتخت یمن، برده‌اند.
به گزارش دویچه وله؛ آدم‌ربایان به دولت یمن پیام داده‌اند که اگر خواستار آزادی شهروند آلمانی هستند، باید دو نفر را آزاد کنند که در زندان به سر می‌برند. آدم‌ربایان اعضای یک قبیله هستند که می‌خواهند با گروگان‌گیری دولت یمن را مجبور به آزاد کردن دو فرزند یکی از اعضای قبیله کنند.
یک سخنگوی وزارت امور خارجه آلمان در برلین گفت: ستاد بحرانی در آلمان در جریان رویداد قرار گرفته و برای روشن کردن قضیه با دولت یمن و سفارت آلمان در صنعا همکاری می‌کند.
در یمن بسیار پیش می‌آید که خارجیان را بربایند و گروگان بگیرند. در بیشتر موارد کسانی که ربوده شده‌اند جان سالم به در می‌برند و به خانه‌هایشان باز می‌گردند، اما چه بسا روند آزادی آنان ماه‌ها طول بکشد.
این کشور که به عنوان متحد آمریکا در منطقه خاورمیانه قلمداد می‌شود، اغلب با حملات گروه‌های تروریستی وابسته به القاعده روبروست.
/1421/1409/ح

ارسال نظرات