۱۲ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۴
کد خبر: ۱۹۶۵۴۰
مدیر استانی حوزه علمیه گلستان:

ارتباط ایده آل با خالق رمز پیروزی امام راحل بود

خبرگزاری رسا ـ مدیر استانی حوزه علمیه گلستان گفت: امام خمینی(ره) گفت: بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در همه مراحل زندگی خویش از ارتباط با خالق هستی غفلت نکرد و مشکلات و مصیبت‏ها نیز موجب کمرنگ شدن این ارتباط نشدند.
حجت الاسلام ملكي مدير حوزه علميه گلستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، حجت‏الاسلام مصطفی ملکی، مدیر استانی حوزه علمیه گلستان ظهر امروز در جمع کارکنان این مدیریت به مناسبت آغاز دهه فجر در بیان خصوصیات امام راحل اظهار داشت: امام خمینی(ره) سیاست خود را عین دیانت و دیانت را عین سیاست می‏دانست.

 

وی افزود: بعضی از انسان‏ها برای رسیدن به اهداف خود از چارچوب دین خارج می‏شوند، اما امام راحل برای رسیدن به اهداف خود هیچگاه حکمی از احکام الهی را نادیده نگرفت.

 

مدیر حوزه علمیه گلستان یکی دیگر از ویژگی‏های امام خمینی(ره) که موجب پیروزی انقلاب اسلامی ایران شد را عبودت ایشان ذکر و خاطرنشان کرد: بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در همه مراحل زندگی خویش از ارتباط با خالق هستی غفلت نکرد و مشکلات و مصیبت‏ها نیز موجب کمرنگ شدن این ارتباط نشدند.

 

حجت‏الاسلام ملکی با اشاره به این که ویژگی دیگری که در امام راحل وجود داشت و موجب پیروزی این انقلاب شد، امیدواری آن امام نسبت به الطاف الهی بود، تصریح کرد: امام خمینی(ره) به اندازه‏ای نسبت به الطاف الهی خویش‏بین بود تا این که توانست به هدف خود که پیروزی انقلاب و استقرار نظام اسلامی در این سرزمین بود، برسد.

 

مدیر  استانی حوزه علمیه گلستان با بیان این که امام راحل در همه مراحل عمر با برکت خود از زمان آغاز نهضت اسلامی به رأی و نظر مردم متکی بود، گفت: ایشان با آن همه عظمت و جایگاهی که نزد مردم داشتند، خود را خدمتگزار و مردم را ولی‏نعمت می‏دانستند.

 

حجت‏الاسلام ملکی روحیه استکبارستیزی امام خمینی(ره) را یکی دیگر از دلایل پیروزی انقلاب اسلامی برشمرد و اظهار داشت: به همین دلیل دیگران همواره به امام راحل توصیه می‏کردند که هر چه می‏خواهی به شاه بگو، اما به آمریکا و اسرائیل حرفی نزن.

 

وی تاکید کرد: بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران با توجه به تکیه الهی خود هیچگاه به این توصیه‏ها توجه نکرد و همواره آمریکا و رژیم صهیونیستی را مورد هجمه خود قرار می‏داد.

 

مدیر حوزه علمیه گلستان با بیان این که امام خمینی(ره) به هر قیمتی به تکالیف خود عمل می‏کرد، افزود: جمله معروف و ارزشمند ایشان مبنی بر این که «آمریکا هیچ غلطی نمی‏تواند بکند» ریشه در همین روحیه استکبارستیزی ایشان دارد.

 

حجت‏الاسلام ملکی ادامه داد: رهبر انقلاب به تبعیت از امام خمینی(ره) با قوت و قدرت کامل در مسیر اهداف و آرمان‏های آن پیر سفر کرده حرکت می‏کنند.

 

وی ابراز امیدواری کرد: پرچمی که از سوی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران برافراشته و با هدایت های عالمانه نایب برحقش استمرار یافته است به دست صاحب اصلی‏اش برسد./950/پ203/س

ارسال نظرات