۰۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۸
کد خبر: ۱۹۵۸۱۰
آیت الله نوری همدانی:

مساجد باید پایگاه روشنگری مردم باشد

خبرگزای رسا ـ حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان این که مساجد باید با برنامه‌های مختلف خود اسلام، انقلاب و استکبار جهانی را به مردم معرفی کند، گفت: مساجد تنها مکانی عبادت و نماز خواندن نیست؛ در زمان پیامبر(ص) همه تصمیمات در مسجد گرفته می شد.
آيت الله نوري همداني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید پیش از ظهر امروز در دیدار دبیران مسؤولان ستادی و استانی کمیته‌های مساجد سراسر کشور با تأکید بر این که شناساندن چهره واقعی اسلام، انقلاب و استکبار جهانی باید از برنامه‌های مساجد کشور باشد، اظهار داشت: ارکان اصلی، اهداف،برکات و آثار انقلاب را باید برای مردم بازگو کرد.

وی افزود: مسجد تنها جایی برای عبادت و نماز خواندن نیست؛ در زمان پیامبر(ص) همه تصمیمات در مسجد گرفته می شد و مردم در ارتباط تنگاتنگی با مسجد بودند.

این مرجع تقلید انقلاب اسلامی ایران را دنباله حرکت انبیای الهی دانست و گفت: همان گونه که پیامبران در سایه توحید و دین تحولاتی را بوجود آوردند این انقلاب نیز الهی و دینی است به همین دلیل پا برجا و برقرار است؛ انقلاب با ما فطرت انسان‌ها هماهنگ است.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم در تشریح ارکان اصلی انقلاب، گفت: اسلام، مردم و ولی فقیه سه رکن اصلی انقلاب است؛ دشمنان در طول سالیان متمادی تلاش کردند اسلام را به حاشیه برانند، در این راستا حکومت و سیاست را جدای از اسلام معرفی می کردند اما امام با انقلاب خود بار دیگر اسلام را به جایگاه اصلی خود بازگرداند.

حضرت آیت الله نوری همدانی پشتوانه مردمی را بسیار مهم دانست و تصریح کرد: با این پشتوانه ما دیگر احتیاجی به سلاح‌های کشتار جمعی نداریم؛ امروزه میلیون‌ها انسان عاشق شهادت داریم که نه تنها فدایی ولایت هستند بلکه به این امر افتخار می کنند.

وی در تبیین دستاوردها و آثار انقلاب اسلامی، گفت: برقراری نظام قدرتمند، امنیت بالا، خود باوری و شهامت، شناخت چهره واقعی غرب و استکبار، فرهنگ جهاد و شهادت، برگزاری نمازهای جمعه، اهمیت ویژه به جایگاه زنان، تربیت جوانان متدین همه از برکات انقلاب است.

این مرجع تقلید با تأکید بر این که مساجد باید مردم را با فرهنگ جهاد و شهادت مأنوس کنند، ابراز داشت: در روایت داریم هر مسجدی به خون شهید پاکیزه و بنا شده است؛ یعنی اگر شهادت و خون شهید نبود مسجد برپا نمی شد؛ اگر دفاع و جهاد نباشد مسجد نیز از بین می رود به همین دلیل است که در بحرین مساجد را خراب می کنند زیرا تصمیمات جهادی در مساجد گرفته می شود./928/پ202/ج 

ارسال نظرات