۲۹ دی ۱۳۹۲ - ۱۹:۵۸
کد خبر: ۱۹۵۴۸۶
معاون تهذیب حوزه علمیه قم:

ملبس شدن به لباس روحانیت افتخار بزرگی است

خبرگزاری رسا ـ معاون تهذیب حوزه علمیه قم با بیان این‌که طلاب معمم باید بدانند که لباس پیامبر(ص) و ائمه اطهار(ع) را پوشیده‌اند، گفت:‌ طلاب معمم باید به گونه‌ای رفتار کنند تا موجبات رضایت و خشنودی ائمه معصومان(ع) را به دست آوردند.
حجت الاسلام محمد همتيان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا،‌ حجت‌الاسلام محمد همتیان معاون تهذیب حوزه علمیه قم عصر امروز در مراسم عمامه گذاری طلاب حوزه علمیه که در مدرسه عالی دارالشفا قم برگزار شد،‌ گفت: امروز دشمن به قدرت روحانیت و حوزه علمیه پی برده است.

وی ادامه داد: روحانیتی که در پرتو اسلام ناب و در مسیر اهل بیت(ع) حرکت می‌کند همچون سدی مستحکم در برابر دشمنان دین، انسانیت و اخلاق ایستاده است.

معاون تهذیب حوزه علمیه قم افزود: دشمنان با توجه به پیشرفت‌ها و قدرت حوزه علمیه توطئه‌ها و مکرهای خود را افزایش می‌دهند از این رو باید در پی مقابله صحیح با آنها برآمد.

حجت‌الاسلام همتیان با اشاره به رسالت‌های طلاب حوزه علمیه،‌ افزود: کسانی باید وارد حوزه علمیه شوند که از هر جهت شایسته باشند از این رو ضروری است تا اقداماتی مناسب اتخاذ شود تا افراد شایسته وارد حوزه شوند.

وی با بیان این‌که آیین نامه جدید تلبس طلاب به شواری عالی حوزه علمیه ارسال و مورد تصویب قرار گرفته است، اظهار کرد: طلاب با اتمام پایه پنجم می‌توانند مجوز تلبس را دریافت کنند.

معاون تهذیب حوزه علمیه بر ضرورت آشنایی طلاب با شبهات و مسائل مبتلا به جامعه تأکید کرد و گفت:‌ در این باره کلاس‌هایی برگزار می‌شود و با حضور اساتید شبهات، مسائل اعتقادی و اخلاقی به طلاب آموزش داده می‌شود.

حجت‌الاسلام همتیان در ادامه خطاب به طلاب تازه معمم شده،‌ ابراز کرد: پوشیدن لباس روحانیت افتخار بزرگی است که باید قدردان آن بود و خدا را به خاطر این نعمت بزرگ شکر کرد.

وی با بیان این‌که طلاب معمم باید بدانند که لباس پیامبر(ص) و ائمه اطهار(ع) را پوشیده‌اند، ابراز کرد:‌ طلاب معمم باید به گونه‌ای رفتار کنند تا موجبات رضایت و خشنودی ائمه معصومان(ع) را به دست آوردند.

گفتنی است، در این مراسم سوگندنامه طلاب تازه معمم شده از سوی معاون تهذیب حوزه علمیه قم و طلاب قرائت شد./927/پ202/ن

ارسال نظرات