۲۶ دی ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۴
کد خبر: ۱۹۵۲۱۳
رییس دانشگاه ادیان:

دشمن با روش‌های مدرن و پیچیده دین‌ستیزی می‌کند

خبرگزاری رسا ـ رییس دانشگاه ادیان و مذاهب اسلامی گفت: در کتاب های ادیان مختلف مبارزه پیامبران با فرعونیان، نمرودیان و مخالفان دین آورده شده است؛ امروزه با مدرن شدن جامعه بشری، توطئه های دشمن برای مقابله با دین هم مدرن و پیچیده شده است.
حجت الاسلام سيد ابوالحسن نواب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام ابوالحسن نواب، رییس دانشگاه ادیان و مذاهب اسلامی امروز در همایش وحدت علمای شیعه و سنی ارومیه اظهار کرد: در کتاب های ادیان مختلف مبارزه پیامبران با فرعونیان، نمرودیان و مخالفان دین آمده است بنابراین دشمنی با ادیان در تمام اعصار بوده است، نقطه قابل توجه این است که امروزه با مدرن شدن جامعه بشریت، توطئه ها دشمن برای مقابله با دین هم مدرن و پیچیده شده است.

 

وی ادامه داد: مستکبران نمی خواهند دین در صحنه بشر حاضر باشد بنابراین نه تنها با دین اسلام بلکه با دیگر ادیان نیز به مخالفت و مقابله می پردازند.

 

حجت الاسلام نواب با اشاره به مبارزه مستقیم شرقی ها با دین و کشتار اهل دین در چین، شوروی اظهار داشت: غربی ها با استفاده از روش های پیچیده، به جای مبارزه مستقیم، دین را از محتوا خارج می کنند.

 

وی تصریح کرد: غربی ها با زیرکی و به صورت پنهانی با ساختن کلیساها و رایج کردن برخی راهکارهای نامناسب مردم را از دین دور می کنند.

 

متأسفانه موضوع شیعه و سنی بزرگترین مسأله امنیتی جهان شده است

 

وی با تاکید بر رعایت شئونات دینداری، اظهار کرد: در دنیای امروز  که ادیانی از اساس با هم اختلاف دارند به گفت و گو و بررسی برای صلح می نشینند، چرا باید مذاهب اسلامی با وجود مشترکات بسیار با هم اختلاف داشته باشند.

 

حجت الاسلام نواب با بیان این که بین شیعه و سنی باید تفاوت قائل نباشیم، اظهار کرد: مذاهب اسلامی باید اختلافات خود را کنار بگذارند البته این اختلافات هم به تحریک دشمن به وجود آمده است.

 

رییس دانشگاه ادیان و مذاهب اسلامی با اشاره به جلب توجه جهانیان به موضوع شیعه و سنی گفت: باید وحدت و انسجام بین مسلمانان حفظ تا از تحریک دشمن جلوگیری شود.

 

وی با ابراز تأسف از این که امروزه بزرگ ترین مسأله امنیتی جهان موضوع شیعه و سنی شده است، اعلام کرد: جنگ در افغانستان، سوریه، عراق و لبنان به خاطر توطئه های دشمنان است که با دامن زدن به اختلافات جنگ های طایفه ای را ایجاد می کنند.

 

حجت الاسلام نواب اضافه کرد: در حال حاضر جنگ فقط در منطقه خاورمیانه است که پشت پرده دو ابرقدرت آمریکا و انگلیس است.

 

رییس دانشگاه ادیان و مذاهب اسلامی با بیان این که نباید امت اسلامی را در نیمه راه رها کنیم، خاطرنشان کرد: روحانیون اهل سنت و تشیع هر دو در تبیین دین اسلام نقش داشته اند بنابراین روحانیت به عنوان وراث پیامبر باید از اختلاف افکنی بین مسلمانان پرهیز کرده و در گسترش اسلام ناب محمدی تلاش کنند.

 

گفتنی است، همایش وحدت علماء شیعه و سنی شهرستان ارومیه با حضور جمعی از ائمه جماعات و روحانیون اهل تسنن و تشیع و جمعی از مسؤولان استانی در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) ارومیه برگزار شد./936

 

 

 

ارسال نظرات