۲۲ دی ۱۳۹۲ - ۰۸:۵۸
کد خبر: ۱۹۴۷۱۶
در دیدار مدیرعامل خبرگزاری رسا با امام جمعه کرج مطرح شد؛

فعالیت خبری صحیح کاری زینب گونه است/ از مخالفت با جریان صدور انقلاب تا موضع گیری در برابر بیداری اسلامی

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان البرز امانت داری را اساس کار خبری دانست و از برخورد گزینشی رسانه ها با سخنان افراد انتقاد و آن را جفای به گوینده و مخاطب رسانه عنوان کرد.
ديدار مدير عامل و اعضاي خبرگزاري رسا با نماينده ولي فقيه در استان البرز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مدیرعامل و اعضای خبرگزاری رسا شامگاه شنبه با حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمد مهدی حسینی همدانی, نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرج دیدار و گفت و گو کردند.


در این جلسه حجت الاسلام والمسلمین حسینی با اشاره به سنگین بودن کار رسانه و امانت داری در این زمینه گفت: گرفتن خبر و رساندن آن به نوعی کار انبیا است از این رو در تبلیغ به معنای رساندن, نیازمند عدالت دست بالایی هستیم.


وی با انتقاد از گزینش سلیقه ای سخنان از سوی رسانه ها اظهار داشت: گاهی در نماز جمعه نسبت به فعالیت های مثبت دولت و مسوولان صحبت هایی می شود و انتقادهایی از برخی عملکردها صورت می گیرد لکن رسانه ها تنها برخی از این سخنان را پوشش می دهند.


نماینده ولی فقیه در استان البرز ادامه داد: برای مثال در خطبه های این هفته این مساله مطرح شد که آقای روحانی در جمع استانداران و اصحاب هنر سخنان خوبی مطرح کرد مثل اینکه هر کار بی عیبی هنر است و اصلا اولین هنرمند خداست و برخی اسامی خدا هم هنری است مثل مصور بودن چرا که صورت گری کاری هنری است. روی این مساله کسی حرفی ندارد منتها شما مساله ای را که کسی نسبت به آن اختلافی ندارد به صورت کبرای کلی مطرح می کنید و در تطبیق, چیزهای دیگری را بر آن منطبق می کنید که متدینین را ناراحت می شوند. ما با اباحه گری و نیهیلیسم و پوچ گرایی مخالفیم. این که در جلسات کنسرت اختلاط دختر و پسر با وضعیت نامناسبی وجود داشته باشد و فیلم های آن هم پخش شود با این ها مخالفیم. این مسائل در هیچ یک از رسانه ها مطرح نشد و تنها بخش های قدردانی سخنان بنده در رسانه ها منعکس شد. این کار غیر عادلانه و جفا به گوینده و خواننده رسانه است.


وی با اشاره به این که امانت داری و حفظ امانت در کار خبر, همیشگی و اساس خبر است ادامه داد: اگر کار خبری به صورت صحیح انجام گیرد کاری زینب گونه است. حضرت زینب(س) اگر درست خبررسانی نمی کرد انقلاب حسینی در کربلا زمین گیر می شد.


حجت الاسلام والمسلمین حسینی همدانی اظهار داشت: شبکه های خبری و رسانه های اطلاع رسانی در ایران ضعیف عمل می کنند در این زمینه یهود بسیار قوی است و به نظر می رسد ریشه آن هم از زمان حضرت موسی بوده است. ایشان روش خاصی در خبر رسانی داشت؛ اسباط (12 نفر بزرگ طوایف بنی اسراییل) را جمع کرده بود و یه شبکه گسترده مانند شبکه های هرمی ایجاد کرده بود به نحوی که هر 5 نفر یه سر گروه داشت بعد هر ده نفر یک سر گروه داشت در مرحله بعدی هر صد نفر یک سر گروه داشت و همین طور این روند ادامه داشت. در راس این شبکه همین دوازده نفر بودند. حضرت موسی هر روز صبح با نواختن در شیپور ویژه ای حدود 700 هزار نفر را به خط می کرد و به آنها اطلاعات می داد و از آنها اطلاعات می گرفت. اینکه امروزه استخبارات یهود و شبکه های خبری یهود بسیار قوی هستند از اینجا نشات می گیرد.


وی در ادامه با تبریک روز به امامت رسیدن حضرت حجت(عج) گفت: انقلاب اسلامی ادامه حرکت انبیا است. از همان ابتدای انقلاب حضرت امام خمینی (ره) تلاشش صدور انقلاب بود اما عده ای از اطرافیان امام مخالف این قضیه بودند و نمی گذاشتند این کار پیش برود لکن امام با فتوای سلمان رشدی و با نامه ای که به گورباچف نوشتند انقلاب را صادر و آن را جهانی کردند. راجع به بیداری اسلامی هم ایشان بیان خاصی دارند. حضرت آیت الله خامنه ای هم از ابتدا نسبت به بیداری اسلامی نگاه خاصی داشتند و همین واژه را برای آن مطرح کردند لکن باز هم برخی مقاومت داشتند اما به هر حال این مساله پیش رفت و آثارش را گذاشت.


امام جمعه کرج بیان داشت: الان در کشورهای مختلف مسلمان نشین اصلاح «شیعه سیاسی» مرسوم است که به کسانی می گویند که با این که سنی هستند اما قائل به نظریه ولایت فقیه اند و از نظر سیاسی شیعه اند. همین ها بیداری اسلامی را رقم زدند با اعتقاد به این که باید حرکت کرد و تحت زعامت زعیمی انقلاب را پیش برد. لکن طرف مقابل هم این مساله را فهمید و جنگ مذهبی راه انداخت تا آن را به جنگ شیعه و سنی بکشانند و در نهایت انقلاب اسلامی را زمین گیر کند.


وی با بیان این که انقلاب اسلامی ریشه بیداری اسلامی است گفت: از این رودشمنان از جهات مختلف به آن هجمه می کنند تا آن را ساقط کنند و در این راه همه روش ها را هم امتحان کردند و اکنون همان روش آندولس و تهاجم فرهنگی را در پیش گرفته اند. مسائل فرهنگی کاملا مشخص است که طراحی شده و گام به گام پیش می رود لکن ما در مقابله با آن ضعیف عمل می کنیم و سرگرم کار خودمان هستیم و حتی در رساندن پیام کسانی که حرفی برای گفتن دارند خوب و قوی عمل نمی کنیم.


وی در پایان از فعالیت های خبری خبرگزاری رسا در جهت اهداف متعالی دین و نظام جمهوری اسلامی قدردانی و آن را حرکتی ارزشمند توصیف کرد.


در ابتدای این جلسه حجت الاسلام والمسلمین محمدمهدی محققی، مدیر عامل خبرگزاری رسا گزارشی از فعالیت ها و اقدامات خبری این نهاد اطلاع رسانی ارائه کرد./916/پ202/ع

 

ارسال نظرات