۱۲ دی ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۲
کد خبر: ۱۹۳۸۵۶
با تشییع پیکر پاک سه شهید گمنام؛

اجلاسیه ده هزار شهید مازندران آغاز به کار کرد

خبرگزاری رسا ـ اجلاسیه ده هزار و 400 شهید استان مازندران در مصلی امام خمینی(ره) ساری آغاز به کار کرد.
شهيد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، اجلاسیه ده هزار و 400 شهید استان مازندران دقایقی قبل در مصلای امام خمینی(ره) ساری آغاز به کار کرد.

 

سردار محمد تقی چاهچراغی، فرمانده سپاه کربلا مازندران در این اجلاسیه با اشاره به این که دفاع مقدس جلوه گاه حماسه های بی بدیل فرزندان انقلاب اسلامی به ویژه جوانان مازندرانی بوده است، گفت: بزرگداشت آن حماسه های بزرگ امروز تکلیفی مهم است که بر عهده همه ما قرار دارد.

 

وی در ادامه سخنان خود به جمع آوری عمومی و تخصصی آثار شهدا از سوی کنگره شهدای مازندران اشاره کرد و افزود: در بخش عمومی بیش از هزار تیم پژوهشی به منظور شناسایی و جمع آوری آثار شهدا فعال شدند.

 

فرمانده سپاه کربلا مازندران با بیان این که سرگذشت پژوهشی نه هزار و 176 شهید استان مورد توجه و بررسی قرار گرفت، بیان داشت: در همین ارتباط بیش از یک میلیون و 305 سند جمع آوری شد تا در گنجینه دفاع مقدس مازندران ثبت و ضبط شود.

 

سردار چاهچراغی با بیان این که در حوزه پژوهش تخصصی نیز صد محقق فعال شدند، ادامه داد: این بخش در چهار حوزه عملیات پژوهشی، شهید پژوهشی، تاریخ و خاطرات شفاهی دفاع مقدس مورد توجه قرار گرفت.

 

وی همچنین از تدوین و چاپ 70 کتاب با موضوع دفاع مقدس در حوزه شعر، ادبیات، و خاطرات از سوی کنگره شهدای مازندران خبر داد و خاطرنشان کرد: همچنین 40 کتاب خاطرات شفاهی نیز در مرحله تحقیق و تدوین و چاپ قرار دارد.

 

فرمانده سپاه کربلا مازندران همچنین از راه اندازی پرتال جامع شهدای استان خبر داد و افزود: این پرتال که حاوی اطلاعات جامع و کامل در خصوص شهدای استان است امروز افتتاح خواهد شد.

 

سردار شاهچراغی همچنین به در حال ساخت بودن پارک موزه دفاع مقدس در مازندران اشاره کرد و گفت: این پارک موزه در زمینی به مساحت 70 هکتار در مرکز استان در حال اجرا است که نیازمند مساعدت مسؤولان کشور و استان دارد.

 

گفتی است، سردار نقدی، رییس سازمان بسیج مستضفان کشور دقایقی دیگر در اجلاسیه ده هزار و 400 شهید مازندران سخنرانی خواهد کرد./950/پ202/س

ارسال نظرات