۰۸ دی ۱۳۹۲ - ۲۳:۱۹
کد خبر: ۱۹۳۵۸۸
حجت‌الاسلام رفیعی:

سکوت در برابر فتنه نشانه حمایت است/ اختلاف سلیقه سیاسی موجب رشد جامعه می شود

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه با اشاره به این‌که برخی از جریان‌ها، مخالف حرکات فتنه گران بودند اما در مقابل آنها سکوت کردند، اظهار کرد: در بسیاری از مواقع سکوت به معنای حمایت است.
حجت‌الاسلام ناصر رفيعي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام ناصر رفیعی استاد حوزه علمیه امشب در جمع زائران و مجاوران حرم حضرت معصومه(س) با گرامیداشت حماسه 9 دی این حماسه بزرگ را حرکتی خودجوش از سوی مردم برای دفاع از نظام و رهبری دانست.

وی اختلاف سلیقه در مسائل سیاسی را سبب رشد کشور خواند و ابراز کرد: اختلاف سلیقه‌ها امری طبیعی است اما اصل نظام و دفاع از ولایت فقیه مورد تأکید امام راحل است و باید به آن توجه کرد.

عضو هیأت علمی جامعه المصطفی با بیان این‌که مردم در 9 دی احساس کردند دو اصل ولایت فقیه و نظام اسلامی زیر پا گذاشته شده است، گفت: متأسفانه کار منافقان و معاندان نظام به توهین به مقدسات و عاشورا کشیده شد که برای کشور خطر بزرگی محسوب می‌شد.

خطیب برجسته حوزه علمیه با اشاره به این‌که برخی از جریان‌ها، مخالف این حرکات فتنه گران بودند اما در مقابل آنها سکوت کردند، اظهار کرد: در بسیاری از مواقع سکوت به معنای حمایت است.

استاد حوزه علمیه بر ضرورت بصیرت و دشمن شناسی تأکید کرد و گفت: مردم در حماسه 9 دی در کنار بصیرت، وحدت و همدلی خود را به نمایش گذاشتند.

حجت‌الاسلام رفیعی در ادامه با اشاره به اقدامات وهابیت، ابراز کرد: جریان‌ها تکفیری روی اعتقادات جوانان کار می‌کنند و ما باید با دشمن شناسی خود جلوی این جریان‌ها را بگیریم.

وی با اشاره به آیات و روایات عاقبت به خیری را مورد توجه قرار داد و گفت: یکی از توصیه‌های مهم اولیای الهی به فرزندان خود عاقبت به خیری بود.

عضو هیأت علمی جامعه المصطفی با اشاره به اهمیت نماز در دین اسلام، یکی از عوامل عاقبت به خیری را توجه به نماز دانست و اظهار کرد: انسان باید ویژگی‌های نماز را رعایت کند و با حضور قلب نماز را به پا دارد.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: در آیات قرآن آمده که انسان باید خشوع، مداومت و محافظ در نمازهای خود داشته باشد.

وی با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم، ‌مردم را نسبت به نماز به چهار دسته تقسیم کرد و گفت: گروهی نماز می‌خوانند اما حواسشان جمع نیست، گروهی منظم نماز نمی‌خوانند، گروهی اصلا نماز نمی‌خوانند و گروهی بر نماز مراقبت کرده و با خشوع آنرا اقامه می‌کنند./927/پ202/ع

ارسال نظرات