۰۲ دی ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۸
کد خبر: ۱۹۳۰۲۲
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

حضور روحانیت در هشت سال دفاع مقدس با بصیرت عاشورایی همراه بود

خبرگزاری رسا ـ نماینده مجلس خبرگان رهبری به نقش طلاب و روحانیان در مدیریت جبهه های جنگ اشاره کرد و گفت: حضور روحانیت در هشت سال دفاع مقدس با بصیرت عاشورایی همراه بود.
حجت الاسلام و المسلمين معلمي، نماينده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در غرب مازندران، حجت الاسلام والمسلمین علی معلمی، نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری ظهر امروز در نخستین یادواره شهدای طلبه نوشهر که در حوزه علمیه شهید بهشتی این شهرستان برگزار شد با تسلیت فرا رسیدن اربعین سید و سالار شهیدان، گفت: فرزندان این مرز و بوم با تأسی از سیره حسینی مسیر ایستادگی و مقاومت در برابر ظلم را در پیش گرفتند.

 

وی با بیان این که فرهنگ عاشورایی پشتوانه ای بزرگ برای ملت ایران در 34 سال اخیر بوده است، خاطرنشان کرد: پیشرفت های امروز نظام اسلامی در سایه همین فرهنگ ارزشمند به دست آمده است.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که فرهنگ عاشورایی امروز به عنوان یک فرهنگ غالب در عرصه جهانی تبدیل شده است، بیان داشت: ملت ایران در سایه این فرهنگ تعالی بخش در دنیا اقتدار و عظمت دارد.

 

حجت الاسلام والمسلمین معلمی با بیان این که تمسک به مکتب حسینی رمز ماندگاری و بقای نظام اسلامی در 34 سال اخیر بوده است، تصریح کرد: پیام عاشورا امروز در سراسر جهان طنین انداز شده است.

 

امام جمعه قائمشهر با اشاره به این که امروز استکبار جهانی برای جلوگیری از جهانی شدن فرهنگ عاشورایی دست به هر اقدام غیر انسانی می زند، خاطرنشان کرد: حملات تروریستی بر سر راه زائران حسینی تنها گوشه ای از اقدامات ضد بشری غرب علیه امت اسلامی است.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که علیرغم همه این اقدامات ضد انسانی امت اسلامی حضوری بسیار چشمگیر در مراسم عزای حسینی و اربعین داشته و دارند، بیان داشت: استکبار جهانی باید بداند که ملت ایران و امت اسلامی هیچ هراسی از یاوه گویی ها و تهدید های آنها ندارند و تنها در مسیری که خود انتخاب کرده اند گام بر خواهند داشت.

 

حجت الاسلام والمسلمین معلمی بر ضرورت وحدت امت اسلامی در سایه اسلام ناب تأکید کرد و گفت: اگر مسلمانان جهان به صورت امت واحد در جهت اعتلای اسلام ناب حرکت کنند به حتم پیروز میدان مبارزه علیه ظلم و ستم خواهند بود.

 

امام جمعه قائمشهر در بخش دیگری از سخنان خود به نقش طلاب و روحانیان در مدیریت جبهه های جنگ اشاره کرد و گفت: حضور روحانیت در هشت سال دفاع مقدس با بصیرت عاشورایی همراه بود.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که روحانیت با حضور خود در جبهه های جنگ بر معنویت آن دوران افزود، ادامه داد: حضور روحانیت شرایط در جبهه ها را به گونه ای دیگر رقم زد.

 

حجت الاسلام والمسلمین معلمی بر ضرورت تبیین مناسب نقش روحانیت در هشت سال دفاع مقدس تأکید کرد و گفت: آن طور که شایسته بوده هنوز نقش آفرینی طلاب و روحانیان در دفاع مقدس تبیین و تشریح نشده است.

 

وی شهادت را بالاترین هدیه الهی به بندگان صالح دانست و تصریح کرد: انسان فناپذیر با کسب معرفت و ایمان همچون شهدا به حیات جاودانه و ابدی خواهد رسید و آن هنگام رفتار و عمل انسان خدایی و ماندگار می شود./950/پ202/ب

ارسال نظرات