۲۷ آذر ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۴
کد خبر: ۱۹۲۶۴۳
در حوزه علمیه فیضیه بابل؛

کنگره شهدای روحانی مازندران برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ کنگره 400 شهید روحانی و طلبه مازندران فردا در بابل برگزار می شود.
شهداي روحاني

حجت الاسلام مختار نظری، مسؤول نهاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری از برگزاری دومین کنگره بزرگ 400 شهید روحانی و طلبه استان در بابل خبر داد.

 

وی افزود: این کنگره بزرگ فردا با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین سعیدی، نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حوزه علمیه فیضیه بابل برگزار می شود.

 

حجت الاسلام نظری با بیان این که مازندران یکی از استان های شاخص در هشت سال جنگ تحمیلی بوده است، خاطرنشان کرد: تعداد شهدای روحانی این استان در مقایسه با استان های دیگر کشور بسیار قابل توجه است.

 

مسؤول نهاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا، حضور روحانیت در هشت سال دفاع مقدس را بسیار اثرگذار خواند و گفت: فعالیت های رزمی و تبلیغی طلاب و روحانیان در جنگ تحمیلی باید بیشتر برای جامعه امروز تبیین شود.

 

وی با اشاره به این که حضور روحانیت در جبهه های جنگ بر معنویت جبهه ها افزود، بیان داشت: تعداد شهدای روحانی در کشور در مقایسه با دیگر اقشار جامعه بسیار بیشتر است که این نشان دهنده تلاش ها و از خودگذشتگی های روحانیت در دفاع از آرمان ها و ارزش های انقلاب اسلامی است.

 

حجت الاسلام نظری با اشاره به این که همگامی روحانیت با رزمندگان و آحاد جامعه در هشت سال دفاع مقدس بار دیگر بر کارآمدی و نقش آفرینی این قشر اثرگذار جامعه دینی افزود، تصریح کرد: شوق جهاد و دفاع از آرمان های اصیل دینی همواره در چهره روحانیت اصیل شیعه موج می زند.

 

مسؤول نهاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا، هشت سال دفاع مقدس را دفاع از عقیده برشمرد و خاطرنشان کرد: رزمندگان ایران اسلامی با تکیه بر تعالیم دینی از عقیده راستین ملت ایران که بر پایه دین مبین اسلام استوار بود دفاع کردند.

 

وی با بیان این که تبلور ارزش های دوران دفاع مقدس ریشه در فرهنگ ناب اسلامی و باورهای دینی فرزندان ایران اسلامی داشت، بیان داشت: دشمنان در برابر این فرهنگ غنی مستأصل شدند./950/پ202/ب

ارسال نظرات