۲۶ آذر ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۰
کد خبر: ۱۹۲۵۳۳

تجلیل از دو مرجع تقلید در همایش نقش حوزه‌های علمیه در توسعه فرهنگ وقف

خبرگزاری رسا ـ در همایش نقش حوزه‌های علمیه در توسعه فرهنگ وقف از حضرات آیات سبحانی و جوادی آملی به پاس تلاش‌هایشان در راه ترویج فرهنگ وقف تجلیل شد.
حضرات آيات جوادي آملي و سبحاني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، همایش نقش حوزه‌های علمیه در توسعه فرهنگ وقف پیش از ظهر امروز با حضور طلاب و فضلای حوزه علمیه در سالن همایش‌های مدرسه عالی دارالشفاء قم برگزار شد.
 
بر اساس این گزارش آیت‌الله حسینی بوشهری مدیر حوزه‌های علمیه در سخنانی بر ضرورت گسترش فرهنگ وقف در جامعه تأکید کرد و گفت:‌ برای تحقق این امر مدیران حوزه‌های علمیه در قم و مراکز استان‌ها باید اقدامات لازم را انجام دهند و برای فرهنگ سازی وقف تلاش کنند.
 
وی از تشکیل کمیته وقف در حوزه علمیه خبر داد و افزود: مسؤولان حوزه با سفر به استان‌ها موقوفات حوزه‌های علمیه را شناسایی کرده‌اند.
 
مدیر حوز‌های علمیه همچنین بیان کرد: امیدواریم روزی حوزه‌های علمیه از طریق موقوفات اداره شوند.
 
در ادامه این همایش حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی رییس سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به ارتباط سازمان اوقاف با رسانه‌ها برای ترویج فرهنگ وقف، گفت: به همین دلیل میزان موقوفات در سال‌های اخیر افزایش یافته است.
 
وی ابراز کرد: اگر بخواهیم استقلال حوزه‌های علمیه در بعد اقتصادی را تأمین کنیم لازم است به این سنت الهی عمل کنیم.
 
در ادامه این همایش از حضرات آیات سبحانی و جوادی آملی به پاس خدمات شان در زمینه ترویج و توسعه فرهنگ وقق و اقدامات علمی در این زمینه تجلیل به عمل آمد.
 
همچنین در این همایش با حضور آیت‌الله حسینی بوشهری و حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی از 10 پژوهشگر و صاحب مقالات برتر حوزه علمیه در زمینه ترویج فرهنگ وقف با اهدای جوایزی تقدیر شد.
 
گفتنی است، در حاشیه این همایش، نمایشگاه دستاوردهای علمی، فرهنگی و اجتماعی وقف، آثار تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف برای بازدید علاقه‌مندان دایر بود.
 
مدیران اوقاف و امورخیریه استان‌ها، معاونین فرهنگی، رؤسای ادارات و مراکز استان‌ها، اندیشمندان و فرهیختگان حوزوی از جمله مدعوین این همایش بودند./927/پ202/ج
ارسال نظرات