۱۲ آذر ۱۳۹۲ - ۰۰:۴۷
کد خبر: ۱۹۱۲۷۱
آیت‌الله مقتدایی در جمع مسؤولان هیأت خادم‌الرضا:

ضرورت دوری عزاداری‌ها از خرافات و وهن/ مراسم عزا نباید شبیه مجالس لهو باشد

خبرگزاری رسا ـ نایب رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تأکید بر این‌که مجالس عزای امام حسین(ع) باید از خرافات و مسائل وهن آلود دور باشد، گفت: مجالس عزا باید از خرافات در امان باشند و همچون مجالس لهو نباشند.
آيت الله مرتضي مقتدايي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا،‌ آیت‌الله مرتضی مقتدایی نائب رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم دوشنبه شب در همایش شور آفرینان حسینی(تجلیل از خادمان و فعالان برگزاری مراسم عزاداری دهه اول محرم هیأت خادم الرضا) که در فرهنگسرای جوان استانداری قم برگزار شد، با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) مبنی بر اهمیت مراسم عزاداری برای اهل بیت(ع)، گفت:‌ امام صادق(ع) فرمودند؛ مجالسی که امر ما اهل بیت(ع) را احیا می‌کنند دوست دارم.
وی فضائل اشک ریختن در مجالس عزاداری را مورد توجه قرار داد و ابراز کرد: خداوند تمام گناهان کسی که در مجالس عزا اشک بریزد را می‌ریزد، هرچند این گناهان بیش از آب‌های دریا باشد.
عضو شورای عالی حوزه علمیه ادامه داد: همه کسانی که به هر عنوانی خدمتی به مجالس عزای اهل بیت(ع) می‌کنند، ثواب‌های مطرح شده در روایات نصیبشان می‌شود.
نائب رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به ثواب زیارت امام حسین(ع)، اظهار کرد: امام صادق(ع) در این باره می‌فرمایند؛ زیارت کننده امام حسین(ع) همچون کسی است که خدا را در عرش زیارت کرده است.
استاد درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این‌که امام حسین(ع) محبوب خدا است، گفت: پیامبر فرمودند؛ خدایا من حسین را دوست دارم، دوستان حسین را دوست بدار و دشمنانش را دشمن بدار.
آیت‌الله مقدایی با اشاره به توطئه‌ها و شبهات وهابیت در شبکه‌های ماهواره‌ای نسبت به عزاداری‌های شیعیان، عزاداران حسینی را به رعایت شؤون اسلامی و دوری از مسائل وهن آلود توصیه کرد و گفت: امروز دشمنان به دنبال خشن و وهن آلود نشان دادن چهره اسلام هستند، از این رو باید مراقب برخی از رفتارها در مراسم‌های عزاداری بود.
وی باتأکید بر این‌که مجالس عزاداری امام حسین(ع) عبادت است، گفت:‌ باید با دید عبادت به مراسم عزای امام حسین(ع) نگاه کرد و نباید مجالس را شبیه مجالس لهو کنیم.
نائب رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم مجالس مورد نظر و توجه ائمه اطهار(ع) را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: امام رضا(ع) به دعبل فرمودند دهه محرم است برای ما شعر بخوان و خود امام پرده‌ای کشیدند وسط اتاق تا خانم‌ها پشت پرده عزاداری کنند و ایشان این چنین عزاداری کردند که باید برای ما الگو باشد.
عضو شورای عالی حوزه علمیه بر ضرورت حفظ حرمت مجالس عزای امام حسین(ع) تأکید کرد و گفت: باید مجالس عزا از خرافات در امان باشد و همچون مجالس لهو نباشند.
استاد درس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به فتوای رهبر معظم انقلاب مبنی بر حرمت قمه زنی، ابراز کرد: قمه زنی وهن و هتک حرمت اسلام است و سبب می‌شود که در دنیا چهره خشنی از اسلام ارائه شود.
آیت‌الله مقتدایی با بیان این‌که مجالس عزای امام حسین(ع) دارای برکات فراوانی است، اظهار کرد: این مجالس باید از خرافات به دور باشد و برخی از رفتارهای ناشایست و مذموم نزد اهل بیت(ع) که در برخی از مجالس مشاهده می‌شود از بین برود./927/پ202/ج
ارسال نظرات