۰۸ آذر ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۲
کد خبر: ۱۹۰۹۸۱
آیت‌الله امامی کاشانی:

دیپلماسی هسته‌ای کشور دیوار تحریم‌ها را شکست و دروغ صهیونیسم را بر ملا کرد

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه موقت تهران با بیان اینکه دیپلماسی هسته‌ای کشور ایران دیوار تحریم‌های ظالمانه را شکست و دروغ صهیونیسم را بر ملا کرد، خطاب به 1+5 گفت: این تحریم‌ها دیگر نمی‌تواند در دنیا توجیهی داشته باشد و هر ملتی بفهمد اظهار تنفر می‌کند و خود ملت آمریکا هم از دولتش ناراضی می‌شود.
نماز جمعه تهران به امامت آيت الله امامي کاشاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله محمد امامی کاشانی در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به توافق تیم هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران با گروه 1+5 در ژنو سوئیس،‌ متذکر شد:‌ نظام جمهوری اسلامی ایران از ابتدا امتحان خود را داده که نمی‌خواهد خونریزی و ناامنی ایجاد کند بلکه طرفدار امنیت و حامی مستضعفان و محرومان است.

 

وی با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی ایران 34 سال خود را نشان داده است و افزون بر آن کشور ایران از هزاران سال پیش برخوردار از تمدن بالایی بوده و ملت ایران از نجابت خاصی برخوردار بوده‌اند، گفت:‌ اسلام استفاده از سلاح هسته‌ای را جایز نمی‌داند و رهبر معظم انقلاب فتوای صریح بر این معنا داده‌اند و‌ ملت ایران نیز چنین هستند.

 

خطیب جمعه موقت تهران با تاکید بر اینکه ملت ایران به هیچ عنوان حاضر نیستند خون مظلوم و بی‌گناهی را بریزند، تصریح کرد: در برابر این مارکی که بر پیشانی ایران و ایرانی خورده چند مارک هم بر پیشانی صهیونیست‌ها خورده و این مقام صهیونیسم‌ها است که مانند حیوان به تمام معنا،‌‌ اوباش و ولگرد هستند.

 

جهان از رژیم صهیونیستی بی‌زار است

 

وی با بیان اینکه قرآن صهیونیست‌ها را که مردم بی‌گناه را از شهر و مسکنشان بیرون می‌کنند و آن طور خونریزی می‌کنند که درندگی،‌‌‌ سگی و خوکی آنها پید است، ذلیل می‌خواند، افزود: دنیا از دیدن چهره شما که در صفحه تلویزیون به عنوان نخست وزیر رژیم غاصب صحبت می کنید نفرت دارد، از شما بی‌زار است و نمی‌خواهد شما را ببیند.

 

آیت‌الله امامی کاشانی خاطرنشان کرد: شما به عنوان سردمداران رژیم صهیونیستی منفور، ذلیل،‌ بدبخت و پست هستید،‌‌‌ آن وقت جمهوری اسلامی ایران را با آن نجابت، اصالت، تمدن، اسلام، ولایت فقیه و رهبری عدل و فقه و اجتهاد می‌گویید سبب ناامنی منطقه و دنیا است، شما اینچنین تبلیغ می کنید علیه نظام جمهوری اسلامی اما خوشبختانه چهره کثیف و آلوده شما بر دنیا روشن شده است.

 

وی همچنین خطاب به سردمداران آمریکا و سرمداران جهان غرب گفت: شما که وقتی اسمتان را ببرند به چند نفر معدود محدود هستید، باید بدانید که ملت‌های جهان با اسرائیل دشمن هستند، این حمایت‌هایی که می‌کنید یعنی خود را در ذلت و بدبختی انداخته‌اید.

 

خطیب نماز جمعه این هفته تهران با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران اصلا به فکر سلاح اتمی نیست و حرکتش حق مشروع غنی‌سازی است، اظهار کرد: این مساله خوشبختانه در این جریان اخیر که تیم دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران آقای ظریف و همکارانشان شروع کردند، رخ داد.

 

دیپلماسی هسته‌ای کشور دروغ صهیونیسم را بر ملا کرد

 

وی توافق ایران با 1+5 را نشان دهنده دو اثر مثبت و ارزنده خواند و تصریح کرد: مذاکره ایران با غرب‌ نشان داد که تبلیغات دشمن صهیونیستی چه بود و اینها از ایران چه می‌خواستند؛ این مذاکرات و بحث‌ها نشان داد که ایران دنبال یک انرژی هسته‌ای صلح آمیز و در حد تولید داروها و فعالیت‌های علمی است.

 

آیت‌الله امامی کاشانی گفت: آنچه شما پول خرج کرده بودید که ایران چنین و چنان است دنیا فهمیده که شما دروغ می‌گویید، اسرائیل، آمریکا و انگلیس که با هم همصدا شده‌ بودند ملت‌ها می‌دانند دروغ می‌گویند.

 

وی با تشریح معاهده ان پی تی متذکر شد: ان پی تی یعنی معاهده منع گسترش سلاح اتمی، این معاهده چند ماده و چند بند داشت که در بند چهارم آن آمده است کشورهایی که سلاح اتمی ندارند حق ندارند سلاح اتمی بسازند،‌ کشورهایی که سلاح اتمی دارند حق ندارند اضافه کنند بلکه باید از زرادخانه‌هایشان بکاهند، کشورهایی که سلاح اتمی ندارند از انرژی هسته‌ای صلح آمیز استفاده کنند و این حق همه کشورها است.

 

نرمش قهرمانانه ایستادگی در جهت منافع کشور است

 

خطیب موقت نماز جمعه تهران غربی‌ها معاهده ان پی تی را قبول کردند و براساس این اصل هم توافق شد، ابراز کرد: حالا عده‌ای می‌گویند غنی‌سازی ایران را قبول نداریم، براساس این توافق قبول کرده‌اید و این چیزی است که حق ملت ایران است و اشتباه است که بگویید من خانه را با شما می‌فروشم مشروط بر اینکه از هوای این خانه تنفس نکنید.

 

وی در ادامه دستگاه دیپلماسی کشور را بر ایستادگی در خط مستقیم و در جهت منافع کشور توصیه و تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند این نرمش قهرمانانه به معنای آن است که انسان در رسیدن به مقصود نرمش داشته باشد؛ به معنای این نیست که از اصول و خطوط قرمز دست بردارد و از حق قطعی و یقینی کشور ایران بخواهد عبور کند این نرمش نیست؛ نرمش در زبان دیپلماسی ایستادگی در تمام مراحل در خط مستقیم و در جهت منافع کشور است.
 

دیپلماسی هسته‌ای کشور دیوار تحریم‌ها را شکست

 

آیت‌الله امامی کاشانی با بیان اینکه قدم اول را تیم دیپلماسی کشورمان برداشته شده است، عهد شکنی طرف‌های غربی به ویژه آمریکا را دور از انتظار ندانست و گفت: آنها پیمان‌ها بسیار می‌شکنند و کاری هم با عهدشان ندارند، اما این طرف آب، صفا و صمیمیت است؛ مذاکرات حق را نشان داد و معاهده ان پی تی را برای همه روشن کرد.

 

خطیب نماز جمعه این هفته تهران تاکید کرد: دیپلماسی هسته‌ای کشور دیوار تحریم‌های ظالمانه را شکست و این تحریم‌ها دیگر نمی‌تواند در دنیا توجیهی داشته باشد و هر ملتی بفهمد اظهار تنفر می‌کند و خود ملت آمریکا هم از دولتش ناراضی می‌شود.

 

وی گفت: با این استقامت و با آن دیپلماسی قوی و هنرمندی که تیم ما دارند امیدواریم به این نکته توجه کنند که شیطان از همه طرف به سوی ما می‌آید و اینها شیطان‌های روزگار هستند و باید با درایت با آنها برخورد کرد؛ البته خدا کمک می‌کند و مدیریت کشور در پس غیب با فرد دیگری است اما در عین حال وظیفه داریم در جایگاه خود به خوبی و درستی عمل کنیم.

 

وی همچنین با اشاره به سخن برخی که می‌گفتند ایران با تحریم‌ها پای مذاکره آمد، ابراز کرد: عزت و اقتدار ایران براساس معنویت است نه مادیت، شما دنیای مادی هستید و اصالت را به مادیت می‌دهید و اسلام اصالت را به معنویت می‌هد اگرچه اقتصاد مهم است و تحریم‌ها مردم را به مشکل می‌اندازد اما ایران با تحریم‌ها به سر مذاکره نیامده است.

 

آیت‌آلله امامی کاشانی با بیان اینکه اقتدار ایران بر دوش ملت ایران است، ملت ایران را برخوردار از مزایای بی‌نظیری چون علم‌دوستی خواند و گفت: ملت با استعداد، نجیب و علاقه‌مند به پیشرفت کشور پایبند به دین و معنویت و اخلاق،‌ اهل ایثار و فداکاری هستند،‌ دنیا باید ایران و نظام جمهوری اسلامی را بشناسد./920/پ201/ی

ارسال نظرات