۰۲ آذر ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۸
کد خبر: ۱۹۰۴۲۵
حجت‌الاسلام والمسلمین انصاریان:

ارائه دین به عالمان عبادت است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه ارائه دین به متخصصان دین، به‌منظور آگاه شدن از درستی و نادرستی و ایرادات و اشکالات آن را عبادت و اقدامی عاقلانه و انسانی دانست و گفت: همه مردم دنیا به این حقیقت معتقد هستند که غیر متخصص باید به متخصص رجوع کند.
حجت‌الاسلام والمسلمين حسين انصاريان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین حسین انصاریان ظهر امروز شنبه دوم آذرماه در مسجد امین السلطان واقع در خیابان فردوسی تهران، ارائه دین به متخصصان دین، به‌منظور آگاه شدن از درستی یا عدم درستی و ایرادات و اشکالات آن را عبادت و اقدامی عاقلانه و انسانی دانست و بیان داشت: همه مردم دنیا به این حقیقت معتقد هستند که غیر متخصص باید به متخصص رجوع کند.

وی اظهار داشت: شخصی به نام ابراهیم خدمت امام صادق(ع) رسید و عرض کرد می خواهم دینم را به شما ارائه کنم؛ عرض کرد پایه اعتقاد من به خدا این است «اشهد ان لا اله الا الله وحده لا شریک له» و همچنین به امام(ع) بیان داشت که اعتقاد یقینی دارم که پیامبراسلام(ص) از جانب خدا فرستاده شده تا مردم را هدایت کند، امیرمؤمنان(ع) پیشوای عادل پس از پیامبراکرم(ص) است و پس از ایشان امام حسن(ع)، امام حسین(ع)، امام زین العابدین(ع)، امام محمدباقر(ع) و هم اکنون هم شما را واجب الاطاعه می‌دانم.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: امام صادق(ع) فرمودند خدا تو را رحمت کند، دین همین است که گفتی؛ سپس نه تنها خطاب به ابراهیم، بلکه خطاب به همه شیعیان تا روز قیامت سه بار فرمودند «اتقوالله»، سپس فرمودند علیکم بالورع و صدق الحدیث و اداء الامانه و عفت البطن و الفرج.

حجت‌الاسلام والمسلمین انصاریان در تبیین جملات این شخص به امام صادق(ع)، با بیان این‌که انسان نباید تابع هوای نفس باشد، ابراز داشت: شخصی در جنگ احد شهید شد، وقتی به یامبر(ص) خبر شهادت او را دادند، ایشان فرمودند او شهید نشد، در مکه خواستگار دختری بود و خانواده دختر اذن ازدواج نمی دادند، پدرش زندگی‌اش را به مدینه آورد، وی آمده بود تا در این جنگ پدر دختر که جزو مخالفان بود را بکشد و به خانواده او بگوید که پدرتان کشته شد، شما سرپرست ندارید و دخترتان را ه عقد من دربیاورید.

این واعظ برجسته تصریح کرد: کسی که هرچه ظالم، طاغوت و پیشوای ستمگر وجود دارد را دفع می‌کند و می گوید فرمان، فرهنگ و اخلاق شما در زندگی من راه ندارد، دارای دین قوی است.

استاد حوزه علمیه با بیان این‌که «لا اله الا الله» در همه جای اسلام موج می‌زند و تجلی دارد، اظهار داشت: پول هم باید از کانال «لا اله الا الله» به انسان برسد به‌طوری‌که وقتی انسان می‌خواهد پول به دست بیاورد، بگوید رشوه، اختلاس و پول کلان با درست کردن کاغذبازی‌ها را نمی‌خواهم و فقط پول زحمت و بازوی خودم را می‌‌خواهم.

حجت‌الاسلام والمسلمین انصاریان مرحوم کلینی در جلد دوم کتاب اصول کافی روایتی را نقل می‌کند که شخصی به امیرمؤمنان(ع) عرض کرد من عاشق شما هستم، ایشان فرمودند یقینا دروغ گفتی، گفت محبت یک امر قلبی است، مگر شما در قلب من هستید؟ امیرمؤمنان لحظاتی در اندیشه فرو رفته و سپس فرمودند ارواح همه شیعیانم را تا قیامت دیدم، تو در میان آنها نبودی.

وی  با تأکید بر این‌که تا وقتی «لا اله الا الله» در زندگی پر نشود، مسلمان و مؤمن واقعی نخواهیم بود، بیان داشت: وقتی هر حرام جسمی، غریزی و شهوانی به انسان رو می‌کند، باید "لا" بگوید زیرا تابع «الله» است.

حجت‌الاسلام والمسلمین انصاریان بنابر آیات قرآن، گناه آتش است و به جان دین، زندگی و پول می‌افتد./956/پ202/ع

ارسال نظرات