۲۶ آبان ۱۳۹۲ - ۲۱:۵۲
کد خبر: ۱۸۹۹۴۷
استاد حوزه علمیه قم:

وهابیت دشمنی با شیعه را تبلیغ خود می‌داند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام اصلانی با بیان این که وهابیت چیزی برای تبلیغ خود ندارد، ابراز داشت: وهابیت با وارد کردن شبهاتی که هیچ کدام پایه و اساس درستی ندارد سعی می کنند سبب دوری جوانان از فرهنگ و مذهب شیعه شود.
وهابيت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام حسین اصلانی، مسؤول هیأت پاسخگویی به سؤالات و شبهات دینی مرکز دارالعرفان الشیعی، شامگاه 26 آبان ماه در جمع عزاداران حسینی در مسجد جامع نجف آباد، نماز را مهم ترین درس عاشورا عنوان کرد.

 

وی با اشاره به مهلت گرفتن سیدالشهدا(ع) در شب عاشورا گفت: حضرت با مهلت گرفتن از دشمن در آن شب مهم ترین و بزرگ ترین درس عالم هستی را در این شب به تمام جهانیان ارائه دادند و آن چیزی جز برپایی نماز نبوده است.

 

حجت الاسلام اصلانی در ادامه درباره درس هایی که می توان از نماز گرفت،‌ بیان داشت: جایگاه نماز در دین، جایگاه نماز در حل مشکلات و جایگاه نماز در زمانی که انسان در بحبوبه مشکلات کمرشکن انسان با آن گرفتار است، سه فلسفه ای است که سبب شد تا حضرت سیدالشهدا(ع) شب عاشورا را تا به صبح به راز و نیاز بپردازند.

 

مدرس حوزه علمیه قم افزایش روح یقین در انسان، تقویت باورهای انسان را از پیامدهای برپایی نماز دانست که امام رضا(ع) در حدیثی وجوب نماز را به علت بیهوده آفریده نشدن و رها نبودن  انسان عنوان کرد.

 

حجت الاسلام اصلانی عبادات را دارای جلوه های خاصی دانست و اظهار کرد: هر یک از واجبات دارای جلوه ای خاص است و در این میان نماز هم دارای جلوه جلالی و هم جلوه جمالی می باشد.

 

وی در ادامه بیان داشت: جلوه جمالی نماز این است که ما را به فضایل اخلاقی آراسته می کند و جلوه جلالی نماز، پاک کردن انسان از انواع پلیدی ها  است و به انسان گوشزد می کند که باید از انواع پلیدی ها دوری کرد تا بتواند به نمازی واقعی دست یابد.

 

استاد حوزه علمیه قم از دیگر عبرت و درس های عاشورا را فرصت شناسی دانست و بیان داشت: با توجه به آیات و روایات و سخنان بزرگان، انسان ها در زندگی چهار دسته می شوند یا فرصت شناسند، یا فرصت سوزند، یا فرصت طلبند و یا فرصت ساز هستند.

 

وی در ادامه افزود: از میان این چهار گروه آنان که مطلوب و مورد تأیید قرآن می باشند، دو دسته فرصت سازان و فرصت شناسان هستند و دو دسته دیگر مورد نفرت خداوند هستند که صحنه عظیم عاشورا به ما نشان داد چگونه در این عمر کوتاه هم بتوانیم فرصت شناس و هم فرصت ساز باشیم.

 

حجت الاسلام اصلانی با اشاره به فعالیت های وهابیت گفت: در چند سال گذشته حکومت آل سعود با وهابیان قراردادی امضا کردند تا 30 درصد از پول نفت این کشور برای تبلیغ به وهابیان داده شود.

 

وی در ادامه بیان داشت: وهابیت چیزی برای تبلیغ خود ندارد، و این هزینه تنها صرف کوبیده شدن مکتب راستین تشیع شده است و با وارد کردن شبهاتی که هیچ کدام پایه و اساس درستی ندارد سعی می کنند سبب دوری جوانان از فرهنگ و مذهب شیعه شود.

 

استاد حوزه علمیه قم از جمله شبهات وهابیت را حرام دانستن گریه بر امام حسین(ع) عنوان کرد و افزود: وهابیت چنان القا کرده است که حسین(ع) شخصی که مرده است و گریه بر اموات بدعت است و بدعت در دین رسول الله(ص) حرام است، در نتیجه گریه بر حسین(ع) حرام است.

 

وی در بیان پاسخ به این شبهه گفت: با توجه به آیه قرآن که شهدا زنده هستند و هم چنین رفتار پیامبر(ص) و گریه ایشان در زمان فوت فرزند و عزیزانشان و طبق این دو نص گریه بر امامی که حی و زنده است، هیچ اشکالی ندارد، چنان که حتی در کتب خود اهل سنت نیز به گریه پیامبر(ص) بر عزیزانشان تصریح شده است.

 

وی در پایان افزود: این همه تلاش های وهابیت نه تنها راه به جایی نبرده است، بلکه هر روز بر گرایش جوانان اروپا و آمریکا به مذهب تشیع بیشتر شده است و در این زمان تشیع نیازمند سرمایه گذاری مالی است و باید در این زمان به جای جان دادن، از آبرو و وجاهت و مال خویش در راه ترویج اسلام استفاده کرد، که مهمترین فرصت شناسی در این زمانه است./939/پ203/س 

ارسال نظرات