۲۵ آبان ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۹
کد خبر: ۱۸۹۸۱۸

اعتقادات شیعی و پاسخ به شبهات وهابیت در کتاب تافته جدا بافته

خبرگزاری رسا ـ کتاب تافته جدا بافته (نقد باورهای جریان سلفی وهابی) از سوی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی به انتشار رسید.
کتاب تافته جدا بافته

 

به گزارش خبرگزاری رسا، کتاب تافته جدا بافته (نقد باورهای جریان سلفی وهابی) به قلم محمدباقر پورامینی از سوی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی چاپ و منتشر شد. 

 

تافته جدا بافته روایتی در قالب نامه و گزارشی از یک گفتمان اعتقادی میان تفکر اصیل شیعی و جریان نوپای سلفی است که با محور قرآن، شش موضوع اصلی را به چالس کشانده و ضمن اشاره به کژروی سلفیان وهابی در باور و رفتار، از سنت نبوی صلی الله علیه و آله و سلم حقیقت را به نمایش گذارد.

 

این کتاب، حکایت برجستگی، نبوغ، تکلیف مداری، نشاط علمی و مؤثر بورن جوانی به نا (احسان) به عنوان شخصیت محوری متن است که از نگاه شش راوی اصلی در موقعیت های مختلف توصیف می شود.

 

کتاب با نامه­هایی از دوست احسان درباره تکفیر آغاز می شود و در پنج فصل دیگر، یادداشت های پدر، همسر، روحانی، استاد و هم سفر احسان، درباره موضوعاتی چون تجسیم و تشبیه، توحید و شرک، توسل، شفاعت، زیارت و تبرک ارائه می گردد.

 

هر فصل یک موضوع شاخص دارد و با موضوعاتی همخوان ذیل یک عنوان مشترک جمع شده است.حاشیه های کوتاه و بلند، پرونده های متصل و ممزوج هر نامه است که به اقتضای موضوع باز و بسته می شود که گاه مهم تر از متن نمود پیدا می کند.

 

کتاب تافته جدا بافته (نقد باورهای جریان سلفی وهابی)  با شمارگان 2000 نسخه، 380 صفحه و قیمت چهارده هزار تومان از سوی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی راهی بازار کتاب شده است./998/د102/ق

ارسال نظرات