۲۳ آبان ۱۳۹۲ - ۰۹:۳۴
کد خبر: ۱۸۹۷۳۱
استاد و پژوهشگر حوزه علمیه:

بدون درک عاشورا نمی توان به خدا رسید

خبرگزاری رسا ـ حجت السلام داستانپور استاد و پژوهشگر حوزه علمیه اصفهان گفت: پشت هر گناهی حقیقتی نهفته است که آن بی اعتنایی نسبت به خداوند متعال است همانطور که در پس پرده عهد شکنی کوفیان قتل امام حسین(ع) نهفته بود.
حجت الاسلام داستانپور
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام محمد داستانپور، استاد و پژوهشگر حوزه علمیه اصفهان، شب عاشورا در سخنرانی خود در جمع عزاداران حسینی هیئت فدائیان حسین(ع) در معراج الشهدای اصفهان گفت: در زیارت عاشورا روش سلوکی وجود دارد که بهترین راه برای رسیدن به خداست و با درک صحیح از این زیارت و واقعه عاشورا می توان به خدا رسید.
وی با اشاره به فداکاری امام حسین(ع) برای سعادت شیعیان خاطر نشان کرد: امام حسین(ع) با بلای عظیمی که به آن مبتلا شد بزرگترین گام در سلوک عاشورا را برداشت و کار را برای محبین و شیعیان خود آسان کرد، کافی است شیعیان درک درستی از عاشورا داشته باشند تا بتوانند از طریق سلوک عاشورایی به خدا برسند.
استاد حوزه علمیه پشت صحنه هر گناهی را دارای حقیقتی خواند و افزود: پشت صحنه اصلی گناهان بی اعتنایی و دهن کجی به خداوند متعال است همانطور که پشت صحنه دنیا پرستی و وفای به عهد نکردن کوفیان قتل امام حسین(ع) بود و این در حالی بود که اهل کوفه از غربت و غریبی امام حسین(ع) همانطور که پشت صحنه دنیا پرستی و وفای به عهد نکردن کوفیان قتل امام حسین بود و این در حالی بود که اهل کوفه از غربت و غریبی امام حسین(ع) با خبر بودند.
حجت الاسلام داستانپور با اشاره به این که مظلومیت امام حسین یکی از مهمترین دلایل حقانیت شیعه است ابراز داشت: کسی که به ندای غربت امام زمان خود توجه نکند و به آن پاسخ ندهد دچار خسران و ضرر در دنیا و آخرت می شود همانطور که مردم کوفه پس از عهد شکنی خود با امام حسین به این بلای عظیم مبتلا شدند.
وی در پایان عزاداران حضرت سیدالشهدا را مورد عنایت و لطف و کرم ویژه امام زمان(ع) خواند و تصریح کرد: این که انسان به نیت بخشیده شدن گناهان و شامل شفاعت شدن اهل بیت در روز قیامت به عزاداری امام حسین بپردازد امری منطقی و خوب است اما عزاداران حضرت باید توجه کنند که در روایات آمده است امام زمان از بین عزاداران حسینی سربازان خود را انتخاب می کند و اگر سبک زندگی عزادار مورد پسند امام زمان باشد می تواند افتخار سربازی حضرت را پیدا کند./939/پ202/ع
ارسال نظرات