۱۲ آبان ۱۳۹۲ - ۰۸:۵۱
کد خبر: ۱۸۸۷۸۵
رییس اداره اوقاف آمل:

قیام حسینی حرکتی ماندگار برای رهایی از استکبار است

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره اوقاف و امور خیریه آمل با بیان این که قیام حسینی حرکتی ماندگار برای رهایی از ظلم و ستم استکبار بوده است، گفت: این قیام ارزنده درسی ماندگار را برای همه جامعه بشری به یادگار گذاشته است و آن در این بوده که باید در راه مبارزه با ظلم و ستم و احیای ارزش ها تلاش کرد.
ماه محرم

حجت الاسلام رسول علیخانی، رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان آمل، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل با بیان این که قیام امام حسین(ع) به عنوان یکی از ماندگارترین و تأثیرگذار ترین حوادث تاریخ دین مبین اسلام است، گفت: رویدادها و نهضت های گوناگونی در طول تاریخ به وقوع پیوسته است ولی با گذشت زمان به فراموشی سپرده شدند.

 

وی با تاکید بر این که حماسه عاشورا به عنوان الگویی فرا مذهبی است، خاطرنشان کرد: امام حسین(ع) و یارانشان با شجاعت و ایثار در برابر ظلم و ستم ایستادند و نام خود را برای همیشه اعصار در تاریخ به یادگار گذاشتند.

 

رییس اداره اوقاف و امور خیریه آمل با بیان این که احیای ارزش ها از مهم ترین دلایل جاودانگی قیام امام حسین(ع) است، بیان داشت: آغاز فروپاشی قلعه‏ مستحکم قدرت بنی‏امیه را باید در قیام عاشورا جستجو کرد و دلیلش این است که پس از این حادثه، عدالت‏خواهان دیگر شهامت پیدا کردند و خیزش‏های متعددی را در برابر دستگاه حاکمه به راه انداختند تا به سرنگونی این رژیم انجامید.

 

وی با اشاره به این که آزادی خواهی قیام عاشورا به عنوان پیامی ارزنده برای همگان است، خاطرنشان کرد: تا انسان در این کره خاکی وجود دارد از این قیام به عنوان منبعی ارزنده الهام گرفته خواهد شد.

 

حجت الاسلام علیخانی با بیان این که قیام حسینی حرکتی ماندگار برای رهایی از ظلم و ستم و استکبار بوده است، گفت: این قیام ارزنده درسی ماندگار را برای همه جامعه بشری به یادگار گذاشته است و آن در این بوده که باید در راه مبارزه با ظلم و ستم و احیای ارزش ها تلاش کرد.

 

وی با تاکید بر این که توجه به ابعاد گوناگون حماسه عاشورا امری اساسی است که باید نسبت به آن اهتمام ارزنده ای وجود داشته باشد، گفت: مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان باید فرصتی برای بصیرت افزایی و آگاهی بخشی نسبت به فداکاری های والای اهل بیت(ع) در راستای اقامه حق و ترویج ارزش های والای دین مبین اسلام باشد.

 

رییس اداره اوقاف و امور خیریه آمل، ادامه داد: برنامه های ماه محرم باید به بهترین نحو ممکن و آن گونه که شایسته است برگزار شود تا امری ارزنده به منظور ارتقای معرفت دینی مردم باشد.

 

حجت الاسلام علیخانی به برخی از برنامه های اداره اوقاف و امور خیریه آمل در دهه اول ماه محرم در قالب سوگواره بصیرت عاشورایی اشاره کرد و گفت: برگزاری نمایشگاه بصیرت عاشورایی، راه اندازی خیمه معرفت، پاسخ به سووالات شرعی زائران و مجاوران، استقبال از زائرین و دسته های عزاداری حسینی، مسابقه عکس عاشورایی، مراسم معنوی عصری با شهدا و تبیین فرهنگ جهاد و شهادت، مراسم ویژه شیرخوارگان حسینی، برگزاری سلسله نشست های تبیین اهداف قیام امام حسین(ع) و آثار قیام امام حسین(ع) است.

 

گفتنی است، سلسله نشست های بررسی عوامل قیام امام حسین(ع) با سخنرانی حجت الاسلام رسول علیخانی، رییس اداره اوقاف و امور خیریه آمل در دهه اول محرم بعد از اقامه نماز مغرب و عشا در شبستان آستان مقدس امام زاده ابراهیم(ع) آمل برگزار می شود./950/پ202/ب

ارسال نظرات