۰۳ آبان ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۴
کد خبر: ۱۸۸۰۴۹
امام جمعه موقت گرگان:

انقلاب اسلامی دستان طمع کار آمریکا را از منابع ایران قطع کرد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت گرگان با بیان این که انقلاب اسلامی دستان طمع کار آمریکا را از منابع ایران قطع کرد، بیان داشت: پیروزی انقلاب اسلامی منافع استکباری آمریکا را در خاورمیانه به خطر انداخت.
پرچم جمهوري اسلامي ايران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، حجت الاسلام  رسول رضایی، امام جمعه موقت گرگان در خطبه های نماز جمعه مرکز استان با اشاره به چهارم آبان سالروز افشاگری تاریخی امام خمینی(ره) در رابطه با تصویب قانون کاپیتولاسیون از سوی مجلس فرمایشی پهلوی در سال 43 گفت: این قانون به دست حسنعلی منصور خائن به مجلس برده شد.

 

وی با اشاره به این که در آن سال ها 60 هزار نفر از مستشاران آمریکایی در ارتش ایران و در جای جای ایران حکومت و دخالت می کردند، خاطرنشان کرد: طبق این قانون یک آمریکایی در ایران هر جنایتی مرتکب می شود دستگاه قضایی ایران حق دادگاهی کردن این فرد را ندارد.

 

امام جمعه موقت گرگان با بیان این که این قانون امروز در برخی کشورها نظیر افغانستان در حال اجرا است، افزود: اجرای این قانون به معنای بردگی ملت ها است.

 

حجت الاسلام رضایی با بیان این که آمریکا با تصویب این قانون به دنبال تحقیر ایران بود، خاطرنشان کرد: آمریکایی ها پس از 34 سال شکست در برابر ملت ایران هنوز هم دست از این کار خود نکشیده و دست از توطئه بر نمی دارد.

 

وی با اشاره به این که موضوع هسته ای تنها بهانه ای است تا ملت ایران را تهدید به جنگ و حمله هسته ای کنند، خاطرنشان کرد: آنها خوب می دانند که ایران به دنبال بمب هسته ای و سلاح کشتار جمعی نیست زیرا دین ما این اجازه را نمی دهد.

 

امام جمعه موقت گرگان با بیان این که آمریکایی ها تنها به دنبال منافع خود در ایران بودند، گفت: تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی این کشور به راحتی منابع کشورمان را به تاراج می برد.

 

حجت الاسلام رضایی با بیان این که انقلاب اسلامی دستان طمع کار آمریکا را از منابع ایران قطع کرد، بیان داشت: پیروزی انقلاب اسلامی منافع استکباری آمریکا را در خاورمیانه به خطر انداخت.

 

وی در ادامه سخنان خود با گرامیداشت سالروز مباهله پیامبر با علمای مسیحی نجران و اشاره به سالروز شهادت حسین فهمیده گفت: امام خمینی(ره) به حق را رهبر ملت ایران دانست، روز نوجوان و بسیج دانش اموزی نیز هست، افکار دینی نوجوانان باید در خانواده تقویت شود تا مسلمان واقعی و با ایمان بار بیایند.

 

حجت الاسلام رضایی در خطبه اول نیز با اشاره به این که تقوا آثار زیادی دارد و هر انسان مومن باید رعایت تقوا را بکند، گفت: تقویت عزم و اراده ، حفظ انسان از شر، تنها نبودن اهل تقوا در دنیا، آمرزیده شدن گناهان انسان به وسیله تقوا و مورد محبت خداوند بودن از آثار تقوا در انسان است.

 

وی همچنین به عید غدیر اشاره کرد و با بیان این که این عید برای همه مسلمانان و به ویژه شیعیان روز مهمی است که از سوی برخی افراد مورد مناقشه قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: برخی معتقدند هدف پیامبر از مراسم غدیر دعوت مردم به دوستی علی(ع) است اما این را هیچ عقل سلیمی قبول نمی کند.

 

امام جمعه موقت گرگان تصریح کرد: اگر بنا بود پیامبر مردم را به دوستی علی دعوت کند احتیاجی به بیعت گرفتن نبود اما در آن روز همه و ابوبکر، عمر و عثمان زودتر از همه با علی(ع) بیعت کردند./950/پ202/ج

ارسال نظرات