۳۰ مهر ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۲
کد خبر: ۱۸۷۷۶۱
آیت الله مکارم شیرازی:

دشمن به شدت از روحیه جهادی ملت ایران هراسان است

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی با تاکید بر عجین شدن آموزش‌های عقیدتی مربوط به سربازان با آموزه‌‌های قرآنی تصریح کرد: این امر سبب می‌شود روحیه جهاد و شهادت در آنها نهادینه شده و سرمایه‌ای بزرگ در اختیار نظام اسلامی باشد.
آيت الله ناصر مکارم شيرازي آيت الله ناصر مکارم شيرازي

به گزارش خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی در جمع فرمانده، مدیران و سربازان نمونه سپاه استان قم اظهار کرد: تا قبل از انقلاب دیدگاهی در مورد دوران سربازی وجود داشت که شامل اجباری بودن این خدمت بود و مردم معمولا سعی می‌کردند به این اجبار تن ندهند.

 

حضرت آیت الله مکارم شیرازی افزود: پس از پیروزی انقلاب، سربازی نوعی هدف مقدس شد و سربازان ما در دوران دفاع مقدس با میل و رغبت به جبهه‌ها می‌رفتند.


وی با بیان اینکه آموزش‌های اسلامی پس از پیروزی انقلاب برای سربازان در نظر گرفته شده است خاطرنشان کرد: در این آموزش‌ها باید دقت فراوانی بشود تا سربازان از نظر جسمی و روحی ورزیده شوند.

 

این مرجع تقلید ادامه داد: سربازان اسلام در هر حالتی خود را پیروز می‌دانند زیرا اگر شهید هم بشوند افتخار بزرگی نصیبشان شده است بنابراین لشکر اسلام همواره رو به پیشرفت خواهد بود و همین امر یکی از عوامل استقامت مسلمانان در طول تاریخ بوده است.


حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی با تاکید بر عجین شدن آموزش‌های عقیدتی مربوط به سربازان با آموزه‌‌های قرآنی تصریح کرد: این امر سبب می‌شود روحیه جهاد و شهادت در آنها نهادینه شده و سرمایه‌ای بزرگ در اختیار نظام اسلامی باشد.


این استاد برجسته حوزه علمیه قم بیان داشت: حقیقت این است که دشمنان از همین روحیه جهاد و شهادت در هراس هستند و در این حد که از معنویت ما می‌ترسند هراسی از سلاح‌های مادی ما ندارند؛ امروز می‌بینیم تعداد زیادی از سربازان آمریکایی در کشورهای دیگر به بیماری‌های روانی مبتلا شده‌اند و گاه خودکشی کرده‌اند ولی در دوران هشت ساله جنگ تحمیلی یک نفر از نیروهای ایرانی چنین مشکلی نداشتند زیرا از سرمایه ایمان و معنویت بهره می‌بردند.


حضرت آیت الله مکارم شیرازی تلاش برای حفظ نظام اسلامی و پرورش صحیح سربازان را ذخیره آخرت و نوعی عبادت دانست و افزود: امیدوارم سپاه استان قم و همه نیروهای مسلح ایران اسلامی در همه عرصه‌های دفاع از نظام موفق و پیروز باشند./971/د102/ج

ارسال نظرات