۲۲ مهر ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۵
کد خبر: ۱۸۷۱۷۲
نماینده مجلس خبرگان:

نادیده‌گرفتن حریم اسلامی در برابر جنس مخالف روان جامعه را به خطر می‌اندازد

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در گلستان با بیان این که ارتباط زن و مرد در جامعه اسلامی با حفظ حریم‌ها ایرادی ندارد، ابراز داشت: خدشه دار کردن این حریم می تواند آثار سوء روانی در جامعه داشته باشد.
آيت الله نورمفيدي

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، آیت‏الله سید کاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان ظهر امروز در دیدار جمعی از دانش آموزان استان به موضوع نرمش قهرمانانه اشاره کرد و با بیان این که نرمش قهرمانانه به معنای نادیده گرفتن اصول وارزش ها نیست، گفت: دفاع از اصول اساسی انقلاب و نظام همواره باید مورد توجه قرار گیرد.

 

نماینده مردم گلستان درمجلس خبرگان رهبری با بیان این که در نرمش قهرمانانه هیچ گاه مسأله کوتاه آمدن از اصول مطرح نخواهد بود، خاطرنشان کرد: پیامبر گرامی اسلام نیز در دوران خود نیز این گونه نرمش را مورد توجه قرار می دادند.

 

امام جمعه گرگان با اشاره به این که نرمش قهرمانانه می تواند بسیاری از مشکلات کشور را حل و فصل کند، ادامه داد: در نرمش قهرمانانه حفظ عزت و اقتدار نظام یک اصل مهم است که همواره باید مورد توجه قرار گیرد.

 

نماینده ولی فقیه در گلستان با بیان این که ملت بزرگ ایران همواره در برابر مشکلات و توطئه های دشمنان ایستادگی کرده اند، بیان داشت: بیش از سه دهه ایستادگی مردم کشورمان در برابر دشمنی های مستکبران، کشورمان را به یک قدرت فرا منطقه ای تبدیل کرده است.

 

آیت الله نورمفیدی، تحریم های غرب علیه ملت ایران غیر قانونی دانست و خاطرنشان کرد: این تحریم ها بستری برای رشد و توسعه کشور در بسیاری از بخش ها فراهم کرده است.

 

امام جمعه گرگان با بیان این که تحریم ها فرصتی برای خودکفایی کشورمان در بسیاری از حوزه ها شد، بیان داشت: جوانان مستعد ایرانی با تکیه بر توان داخلی توانستند دنیا را از پیشرفت های ایران اسلامی متعجب کنند.

 

آیت الله نورمفیدی در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به سؤال دانش آموزی درباره اقامه نماز جمعه گفت: نماز جمعه به عنوان یکی از پایگاه های مهم دینی و سیاسی ملت ایران همواره بستری برای تقویت وحدت و همدلی بوده است.

 

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که نماز جمعه متعلق به قشر خاصی نیست و همه اقشار جامعه از ابتدای پیروزی انقلاب تا به امروز در دین نماز دشمن شکن شرکت می کنند، بیان داشت: عصبانیت دشمن از این پایگاه عبادی سیاسی به دلیل حضور وحدت آفرین مردم در صفوف آن است.

 

امام جمعه گرگان با بیان این که خطیب جمعه هر هفته بسیاری از توطئه های دشمنان را خنثی و در جهت روشنگری و آگاهی بخشی به جامعه سخنرانی می کند، تصریح کرد: نقش ائمه جمعه در دادن آگاهی های سیاسی و دینی به مردم بسیار حائز اهمیت است.

 

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که دشمن همواره در جهت کاهش حضور مردم در صفوف نماز جمعه تلاش کرده است، خاطرنشان کرد: اما بصیرت و آگاهی مردم نسبت به توطئه های دشمن مانع از تحقق اهداف شوم آنها شده و هر روز شاهد تقویت حضور مردم در صفوف نماز جمعه هستیم.

 

نماینده ولی فقیه در گلستان در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به سؤال دانش آموزی که پیرامون ارتباط با جنس مخالف پرسیده بود، گفت: هر گونه ارتباط با جنس مخالف باید با یک شرایط و ضوابط خاصی صورت گیرد و نباید از خط قرمزها عبور است.

 

وی با بیان این که ارتباط زن و مرد در جامعه اسلامی با حفظ حریم‌ها ایرادی ندارد، خاطرنشان کرد: خدشه دار کردن این حریم می تواند آثار سوء روانی در جامعه داشته باشد.

 

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری به جایگاه زن در دین مبین اسلام اشاره کرد و گفت: تأکید اسلام به رعایت حجاب نشان دهنده ارزش و جایگاه زن در شریعت محمدی است.

 

نماینده ولی فقیه در گلستان نگاه اسلام ناب به زن را یک نگاه ارزش آفرین و تعالی بخش توصیف کرد و خاطرنشان کرد: رعایت حجاب از سوی بانوان در جامعه اسلامی بستری برای ارتقای جایگاه زن در جامعه است.

 

امام جمعه گرگان با اشاره به این که مهم ترین تلاش دشمنان خدشه دار کردن مسأله حجاب در جامعه اسلامی است، گفت: ترویج فساد وبی بندوباری در کنار بدحجابی از توطئه های دشمنان در جهت تضعیف جایگاه زن در جامعه اسلامی است./950/پ202/س

ارسال نظرات