۲۱ مهر ۱۳۹۲ - ۰۹:۲۰
کد خبر: ۱۸۷۰۲۰
استاد حوزه علمیه لرستان:

امام باقر خورشید مدینه علم بود

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه لرستان با بیان این که تمام زندگی امام محمد باقر (ع) برای همه روزگاران بهترین الگو برای جویندگان سعادت است، گفت: سیره عملی امام محمد باقر(ع) بزرگ ترین تأثیر علمی و عملی را برای جامعه خویش به همراه داشته است.
شهادت حضرت امام باقر(ع)

حجت الاسلام سید مصطفی طاهری، کارشناس و پژوهشگر حوزه علمیه لرستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، با  تسلیت فرا رسیدن سالروز شهادت پنجمین پیشوای شیعیان جهان، بیان داشت: امام معصوم آینه تمام نمای زندگی شرافتمندانه انسان های موحد و متعالی است، سیره و روش زندگی امامان افزون بر این که بهترین روش آموزش معارف نورانی اسلام است، بالاترین دلیل بر قابلیت عمل و اجرایی بودن دستورات دین نیز است.

وی با بیان این که  دین راه و روشی است که زندگی را به مردم می آموزد و  هیچ شکاف و خللی در آن راه نمی یابد، گفت: زندگی امام محمد باقر(ع) برای همه روزگاران بهترین الگو برای جویندگان سعادت است.

حجت الاسلام طاهری افزود: امام محمدباقر(ع) پرچم علم را برافراشت و از شرایط نابسامان حکومتی زمان خویش در راستای تبلیغ، ترویج دین و مکتب تشیع تلاش‌های بی‌ شائبه ‌ای را انجام داد.

استاد حوزه علمیه لرستان با بیان این که برتری علمی آن حضرت فضیلتی است که در طول تاریخ اسلام بر هیچ کس پوشیده نیست، گفت: امام محمّدباقر(ع) در دوران امامت خود با حل مشکلات علمى به تعلیم و تربیت شاگردانى فاضل و آگاه پرداخت.

کارشناس امور دینی با بیان این که امام محمدباقر(ع) در دوران زندگی با برکتشان بیش از 500 شاگرد مذهبی به جامعه تحویل داد، افزود: آن حضرت خورشید مدینه دانش بود که در طول عمر بابرکت خود به نشر علوم و احادیث اهل بیت عصمت و طهارت پرداخت.

وی با بیان این که علم همواره به فرد و اجتماع قدرت می‌دهد، افزود: امام محمد باقر(ع) یک تحول بزرگ علمی را در جهان اسلام به وجود آورد و از طریق علم و دانش زمینه قدرت مسلمان ها در آن زمان را فراهم کرد،  از این رو ما باید در حیات امروز خویش این بزرگوار را الگو قرار دهیم.

حجت الاسلام طاهری با اشاره به این که غرب به سبب تسلط علمی احساس قدرت می‌کند و ما از این جهت از آنها فاصله گرفته ایم، تأکید کرد: ما باید با تأسی به آن حضرت و با تکیه بر علم و دانش خود را قدرتمند سازیم.

استاد حوزه علمیه لرستان خاطرنشان کرد: مردم اگر طالب دین هستند باید به امام‌شناسی روی آورند و احادیث امامان و معصومین را به خوبی بشناسند و آنها را در زندگی سرلوحه قرار دهند.

حجت الاسلام طاهری بیان داشت: روحانیان، حوزه علمیه و مؤسسات فرهنگی باید در راستای امام ‌شناسی احساس تکلیف و وظیفه کنند و هرچه بیشتر احساس وظیفه کنند، بیشتر در این زمینه موفق می‌شوند./9451/ت302/غ

ارسال نظرات