۱۵ مهر ۱۳۹۲ - ۱۹:۳۸
کد خبر: ۱۸۶۵۶۳
آیت الله سبحانی:

سیاسی کاری، کار حوزویان نیست/ حوزه با اندیشه های شیطانی مقابله کند

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله سبحانی با تاکید بر این که سیاسی کاری، کار ما حوزویان نیست، دفاع از ارزش ها و اصل نظام را برای علما و طلاب و روحانیان مهم دانست و بر لزوم آشنایی آنان با مسائل سیاسی تاکید کرد.
 آيت الله سبحاني  آيت الله سبحاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید دوشنبه شب در دیدار مسؤولان، اساتید و دانش پژوهان مرکز تخصصی شیعه شناسی واحد کرج، با اشاره به روایت«العالم بزمانه لاتهجم علیه الوابس»، تصریح کرد: فرد عالمی که به زمان خود و مقتضیات آن آگاه باشد موضوعات شبهه ناک بر او هجوم نمی آورد و تحت تاثیر آن قرار نمی گیرد.

 

وی با بیان این که حرکت شما زمان را می سازد، گفت: هر حرکتی خودش آفریننده زمان است، مراد از زمان در این حدیث زمان فلسفی نیست، بلکه آگاهی به شرایط و مقتضیات زمان است.

حضرت آیت الله سبحانی با بیان این که در حال حاضر ما با شبهات بسیاری مواجه هستیم، تصریح کرد: طلبه و روحانی باید بداند در دنیا چه شرایطی حاکم است و طبق آن شرایط حرکت کند؛ اگر آن حرکت اسلامی است برای تقویت آن تلاش کند و اگر غیر اسلامی بود در صدد چاره جویی برآید.

 

این مرجع تقلید اظهار داشت: امروز عصر ارتباطات و سرعت است، دشمنان و بدخواهان اندیشه های شیطانی را تولید و در دنیا پخش می کنند؛ ما باید در مقابل این حرکت چاره جویی کنیم و با آگاهی نسبت به اندیشه های مادی گرایان، معارف اهل بیت را برای تشنگان حقایق تبیین کنیم.

 

وی با تاکید بر این که حرکت شهید مطهری مطابق زمان و آثار و اندیشه های ایشان پاسخگوی نیازها بود، گفت: استاد آیت الله مطهری عمر شریف و با برکت خود را صرف مبارزه با افکار التقاطی کرد و در این راه به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

 

استاد درس خارج حوزه علمیه قم در بخش دیگری از سخنان خود بر لزوم آگاهی طلاب و روحانیان نسبت به مسائل سیاسی تاکید و در عین حال تصریح کرد: سیاسی کاری، کار ما نیست؛ ما باید نسبت به مسائل سیاسی آگاه باشیم، اما با تغییرها و رفتن و آمدن این و آن کاری نداریم بلکه اصل نظام برای ما مهم است.

 

حضرت آیت الله سبحانی طلاب و روحانیان را به بهره گیری از فرصتی که انقلاب اسلامی در اختیار آنان قرار داده جهت انجام رسالت طلبگی و نشر معارف اهل بیت(ع) توصیه کرد.

 

وی در بخش پایانی سخنان خود با بیان این که فرد عالم می تواند جامعه را اداره کند، طلاب و روحانیان را به افزایش سرمایه های علمی توصیه و نکاتی اخلاقی برای آنان بیان کرد. /924/پ202/ج

ارسال نظرات