۱۴ مهر ۱۳۹۲ - ۲۰:۴۴
کد خبر: ۱۸۶۴۷۷
رئیس جمهور سوریه؛

آلمان به جنگ در سوریه پایان دهد

خبرگزاری رسا ـ بشار اسد از امکان میانجیگری آلمان برای پایان دادن به جنگ سی ماهه کشورش صحبت کرده است.
بشاراسد رئيس جمهوري سوريه

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، بشار اسد، رئیس جمهور سوریه از امکان میانجیگری آلمان برای پایان دادن به جنگ سی ماهه کشورش صحبت کرده است.


آقای اسد در مصاحبه با مجله آلمانی اشپیگل گفت: تنها در صورتی با شورشیان مذاکره خواهد کرد که آنها سلاح هایشان را بر زمین بگذارند.


علی حیدر، وزیر آشتی ملی سوریه نیز در مصاحبه ای که با بی بی سی داشت، گفته است: در حال حاضر میان رهبران بعضی از گروه های مخالف و مقام های سوریه گفتگوهایی در جریان است. وی تاکید کرد که این گروه ها با شبکه القاعده هیچ ارتباطی ندارند.


قابل ذکر است برخی از گروه های مخالف دولت بشاراسد با یکدیگر نیز دچار اختلاف نظر هستند. یازده گروه شورشی عمدتا وابسته به تفکرات افراطی در سوریه، اخیرا اعلام کردند که ائتلاف ملی سوریه و دولت موقت در تبعید را به رسمیت نمی شناسند.


ناآرامی های سیاسی سوریه دو سال و نیم پیش آغاز و به تدریج به یک جنگ تمام عیار تبدیل شد. جنگ در سوریه تاکنون بیش از صدهزار قربانی به جا گذاشته است که طبق آمار گروه های حقوق بشری سوری، تقریبا نیمی از آنان از میان هواداران دولت بشاراسد هستند.


در پی این درگیری‌ها، چند صد هزار شهروند سوری نیز به کشورهای همسایه پناهنده و چند میلیون نفر هم در داخل این کشور آواره شده اند.
/1421/1409/ح

ارسال نظرات