۱۴ مهر ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۹
کد خبر: ۱۸۶۴۴۳
مدیر منطقه پنج حوزه‌های علمیه خواهران:

حوزه‌های علمیه علمدار نشر فرهنگ دینی در جامعه هستند

خبرگزاری رسا ـ اولین جلسه کارگروه تبلیغ مدارس علمیه خواهران استان گلستان در مدرسه علمیه الزهرا(س) گرگان برگزار شد.
حجت الاسلام علي غفاري، مدير منطقه پنج حوزه علميه خواهران
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط‌عمومی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران، حجت‌الاسلام علی غفاری مدیر منطقه پنج حوزه‌های علمیه خواهران در اولین جلسه کارگروه تبلیغ مدارس علمیه خواهران استان گلستان گفت: یکی از رسالت‌های مهم پیامبر اسلام و شاگردان این مکتب به خصوص حوزه‌های علمیه، تبلیغ و ترویج دین است.
وی افزود: حوزه‌های علمیه علمدار نشر فرهنگ دینی در جامعه هستند و امروز نگاه جوامع در حوزه دین به این مکان مقدس است.
وی ادامه داد: باید بررسی کرد که در این 34 سال بعد از انقلاب چه اندازه به مقوله تبلیغ توجه شده و حوزه علمیه چه میزان در زمینه پاسخ‌گویی به نیاز دینی و فرهنگی کشور موفق بوده است.
مدیر منطقه پنج حوزه‌های علمیه خواهران تصریح کرد: مهم‌ترین مسئله برای ساماندهی مسئله تبلیغ در مدارس علمیه، بحث وحدت رویه است که در حوزه علمیه به صورت کلی و در مدارس علمیه خواهران به طور خاص باشد.
وی تصریح کرد: در تصمیم‌گیری‌ها و برنامه‌ریزی‌ها باید ساز و کار را طوری تنظیم کنیم تا استعدادهای نهفته تبلیغی در حوزه‌های علمیه و مبلغین شکوفا شود.
وی با اشاره به ضرورتی دیگر در امر تبلیغ اظهار داشت: آسیب‌شناسی تبلیغ مسئله مهمی است که با استفاده از تجربیاتی که حوزه علمیه برادران در این امر داشته است، می‌توان به آسیب‌شناسی تبلیغ در حوزه علمیه خواهران پرداخت و از ورود این آسیب‌ها به مدارس پیشگیری کرد.
وی افزود: تاکید ما این است که امر تبلیغ و اعزام مبلغان مستقیماً توسط خود حوزه‌های علمیه صورت گیرد چرا که علت موفقیت امر تبلیغ پیوند و ارتباط مستقیم حوزه علمیه و جامعه است.
حجت‌الاسلام غفاری خاطر‌نشان کرد: تشکیل اتاق فکر و ترسیم نقشه راه برای مبلغین و برگزاری دوره‌های ویژه و تخصصی از دیگر ضرورت‌های این امر است./9191/د102/ن
ارسال نظرات