۱۴ مهر ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۷
کد خبر: ۱۸۶۴۱۵
آیت‌الله مکارم شیرازی:

طرح‌های فرهنگی حوزه دین حمایت شود

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره به اثربخشی فعالیت‌های سازمان تبلیغات اسلامی،‌ بر لزوم تقویت این سازمان و اختصاص اعتبارات ویژه برای توسعه فعالیت‌های فرهنگی حوزه دین تأکید کرد.
ديدار مديرکل تبليغات اسلامي استان قم با آيت‌الله مکارم شيرازي آيت الله ناصر مکارم شيرازي
به گزارش خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی، از مراجع تقلید، شامگاه دیروز در دیدار حجت‌الاسلام عباس اسکندری، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم و تعدادی از معاونان و مدیران این اداره کل، فعالیت‌های این نهاد فرهنگی حوزه دین را تأثیرگذار دانست و گفت: خدماتی که سازمان تبلیغات اسلامی انجام داده به خوبی اطلاع‌رسانی نشده است، حتی ما هم از کارهای آموزشی سازمان تبلیغات اسلامی اطلاع نداشتیم و فقط از فعالیت‌های این سازمان در زمینه اعزام مبلغ و طرح استقرار روحانی در روستاها اطلاع داشتیم.
این مرجع تقلید با اشاره به جایگاه ویژه شهر مقدس قم، بر لزوم حمایت از اداره کل تبلیغات اسلامی این استان تأکید کرد و افزود: قم با سایر استان‌های کشور متفاوت است و باید بودجه خاصی برای فعالیت‌های این اداره کل اختصاص داده شود.
حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی تأکید کرد: دولت سابق نسبت به این مسائل علاقه‌ای نداشت و بی‌اعتنا بود، دولت جدید که روی کار آمده، گرچه در تنگنا قرار دارد ولی علاقه این‌ها نسبت به مسائل دینی بیشتر است و شما باید از موقعیت دولت جدید استفاده کنید.
وی تصریح کرد: استانداری که می‌آید مثل این استاندار نخواهد بود و من به سهم خودم به مسؤولان سفارش می‌کنم تبلیغات اسلامی را مورد حمایت بیشتری قرار دهند.
این مرجع تقلید نسبت به حمایت از طرح استقرار دائم روحانیان در روستاها و اعزام مبلغ اعلام آمادگی کرد و اظهار داشت: باید فکری به حال این طرح شود تا رونق پیدا کند.
حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی با بیان این‌که اسم سازمان تبلیغات اسلامی، اسم بزرگی است، خاطرنشان کرد: اما حدود کارهای این سازمان در حدی که لازم است نیست و علتش این است که دست مسؤولان این سازمان بسته است.
وی تأکید کرد: کارهای خوبی از سوی تبلیغات اسلامی قم انجام شده ولی انتظار از این سازمان بیش از اینهاست، اگر مفاسد اخلاقی و فرهنگی جامعه را در نظر داشته باشیم مسؤولیت این سازمان برای رفع این مفاسد خیلی سنگین است.
مفسر برجسته قرآن کریم با اشاره به این‌که اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم در میان ادارات کل تبلیغات اسلامی سایر استان‌ها ویژگی‌های خوبی دارد، اظهار داشت: این نهاد می‌تواند در قم برای ادارات تبلیغات اسلامی سراسر کشور برنامه‌ریزی داشته باشد.
وی افزود: درست است که سازمان مرکزی در تهران مستقر است ولی همان‌گونه که در روایت داریم، علم باید از قم به همه جا منتشر شود.
حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی در پایان ضمن اشاره به فعالیت‌های خوبی که از سوی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم انجام شده، به مسؤولان این نهاد توصیه کرد که نسبت به تقویت برنامه‌های فرهنگی حوزه دین اهتمام بیشتری داشته باشند و به فعالیت‌های کنونی قانع نباشند.
در ابتدای این دیدار حجت‌الاسلام اسکندری، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم گزارشی از فعالیت‌های این اداره کل ارائه کرد و کمبود اعتبارات برنامه‌ای را مهم‌ترین مانع اجرای طرح‌های فرهنگی در حوزه دین ذکر کرد./907/د102/ج
ارسال نظرات