۰۴ مهر ۱۳۹۲ - ۱۸:۴۳
کد خبر: ۱۸۵۵۲۲
رییس دفتر رهبر انقلاب:

انقلاب اسلامی جایگاه روحانیت را ارتقا داد

خبرگزاری رسا ـ رییس دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی با بیان این که انقلاب اسلامی جایگاه روحانیت را احیا کرد، افزود: امروز به برکت این نظام طلاب حوزه های علمیه در بزرگترین تربیون های جامعه جهانی حضور دارند این در حالی است که در گذشته این گونه نبوده است.
حجت‌الاسلام والمسلمين محمدي گلپايگاني، رييس دفتر مقام معظم رهبري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی، رییس دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر امروز در مراسم افتتاح حوزه علمیه امیرالمؤمنین (ع) رشت که با حضور حضرت آیت الله سبحانی در مصلای امام خمینی(ره) رشت برگزار شد، ساخت حوزه علمیه امیرالمؤمنین(ع) رشت را نشان دهنده همت بالای مردم این دیار و شخص آیت الله قربانی، نماینده ولی فقیه در گیلان دانست.

 

وی ابراز امیدواری کرد: این حوزه علمیه بتواند پایگاهی برای نشر اسلام ناب و معارف شیعی در منطقه باشد.

 

رییس دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی به وضعیت و شرایط روحانیت در دوران پهلوی اشاره کرد و گفت: زمانی در این کشور روحانیت حتی اجازه گذاشتن عمامه بر سر و لباس روحانیت بر تن را نداشته است، اما امروز به برکت پیروزی انقلاب اسلامی روحانیت از جایگاه و منزلت بالایی برخوردار است.

 

حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی ادامه داد: در زمانی که طاغوت رضا خانی در کشور حاکم بود روحانیت از حداقل ها نیز محروم بود، امام خمینی(ره) با پیروزی نهضتی عظیم ونابودی طاغوت، جایگاه روحانیت را احیا  وبه آن منزلت بخشیدند.

 

رییس دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی با بیان این که انقلاب اسلامی جایگاه روحانیت را احیا کرد، افزود: امروز به برکت این نظام طلاب حوزه های علمیه در بزرگ ترین تربیون های جامعه جهانی حضور دارند این در حالی است که در گذشته این گونه نبوده است.

 

وی خاطرنشان کرد: در آن دوران خفقان رضاخانی، روحانیت بیداری همچون میرزا کوچک خان جنگلی از گیلان بر علیه استعمار آن دوران قیام کرد و امروز جاودانه مانده است.

 

رییس دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی تصریح کرد: امروز به برکت انقلاب شکوهمند اسلامی ایران جامعه روحانیت گسترش چشمگیری داشته و موج بیداری اسلامی نیز ناشی از همین عامل مهم است.

 

حجت الاسلام والمسلمین گلپایگانی بر ضرورت تقویت حوزه های علمیه در کشور تأکید کرد و گفت: حوزه علمیه امیرالمؤمنین(ع) رشت نیز باید مهد پرورش شخصیت های بزرگ دینی در جامعه باشد.

 

مهدی مجرد، رییس دفتر نماینده ولی فقیه در گیلان نیز درا ین مراسم زیر بنای حوزه علمیه امیرالمؤمنین(ع) رشت را 71 هزار مترمربع اعلام کرد و با بیان این که فاز نخست این مجموعه عظیم با مساحت 25 هزار مترمربع افتتاح خواهد شد، تصریح کرد: فارهای بعدی این حوزه علمیه به تدریج افتتاح خواهد شد.

 

رییس دفتر نماینده ولی فقیه در گیلان، ظرفیت کلی حوزه علمیه امیرالمؤمنین (ع) رشت را بیش از هزار و 600 نفر اعلام کرد و بیان داشت: در فاز نخست 300 طلبه از پانزدهم مهر ماه فعالیت علمی خود را در این حوزه آغاز خواهند کرد.

 

وی همچنین از تحصیل 150 طلبه غیر ایرانی در حوزه علمیه امیرالمؤمنین(ع) رشت خبر داد و خاطرنشان کرد: این طلاب که از 20 کشور دنیا هستند فعالیت علمی خود را به زودی آغاز می کنند.

 

مجرد با بیان این که فاز نخست حوزه علمیه امیرالمؤمنین(ع) رشت دارای بخش های آموزشی، پژوهشی، خوابگاهی و دارالشفا است، ادامه داد: این فاز دارای 22 کلاس درس 50 نفری و چهار کلاس ویژه 200 نفری برای دروس خارج فقه و اصول است./950/پ202/ج

ارسال نظرات