۰۱ مهر ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۶
کد خبر: ۱۸۵۰۹۶
مدیرکل اوقاف خراسان شمالی:

ظرفیت طرح تربیت حافظان قرآن در خراسان شمالی تکمیل شد

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی از تکمیل 100 درصدی ظرفیت طرح تربیت حافظان قرآن کریم در این استان خبر داد.
طرح تربيت حافظان قرآن كريم
حجت الاسلام سیف الله سهرابی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، با اشاره به این که از دو سال پیش و در راستای فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی، طرح تربیت حافظان و قاریان قرآن کریم با هدف تربیت یک میلیون حافظ و یک میلیون قاری در کشور با محوریت ادارات اوقاف و امور خیریه آغاز شد، افزود: در این طرح سهمیه خراسان شمالی تربیت دو هزار و 700 قاری و دو هزار و 700 نفر نیز حافظ قرآن کریم بوده که با همکاری مؤسسات قرآنی در جوار بقاع متبرکه شاخص استان در حال برگزاری است.
 
به گفته وی بر اساس این طرح باید در یک برنامه چهار ساله، پنج هزار و 400 نفر قاری و حافظ قرآن کریم با محوریت بقاع متبرکه در استان خراسان شمالی تربیت شود.
 
حجت الاسلام سهرابی گفت: در طرح تربیت حافظان قران کریم نونهالان هفت تا 12 سال سوره‌های کوتاه قرآن کریم، نوجوانان 12 تا 18 سال جزءهای اول و آخر و افراد 19 سال به بالا نیز دو جزء اول و جزء آخر قرآن کریم را حفظ خواهند کرد.
 
وی با اشاره به استقبال چشمگیر جوانان و نوجوانان خراسان شمالی از دوره های طرح تربیت حافظان و قاریان قرآن کریم، عنوان کرد: هم اکنون ظرفیت ثبت نام حافظان قرآن کریم این طرح در خراسان شمالی به طور 100 درصد تکمیل شده است.
 
به گفته مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی، این استان از نظر ثبت نام حافظان شرکت کننده در طرح تربیت حافظان قرآن کریم، در بین استان های سراسر کشور پیشتاز است.
 
گفتنی است، سید‌محمد‌کاظم موسوی، رییس کمیته طرح تربیت حافظان قرآن کریم سازمان اوقاف و امور خیریه کشور نیز چند روز پیش گفت که استان های خراسان شمالی و قزوین در ثبت نام طرح تربیت حافظان قرآن کریم در بین تمامی استان های کشور پیشتاز هستند.
 
وی با اشاره به تکمیل ظرفیت این دو استان برای ثبت نام در طرح تربیت حافظان قرآن کریم، عنوان کرد: علاوه بر تکمیل 100 درصدی ظرفیت طرح تربیت حافظان قرآن کریم در خراسان شمالی و قزوین، نام نویسی این طرح در استان های زنجان، کرمانشاه، همدان، مازندران و لرستان نیز از مرز 90 درصد گذشته است.
 
به گفته موسوی هم اکنون نام‌نویسی در دور دوم طرح تربیت حافظان قرآن سازمان اوقاف و امور خیریه کشور از مرز 55 درصد گذشته و تاکنون حدود 160 هزار نفر در این دور ثبت نام کرده اند.
 
این مسؤول با یادآوری این که در دور اول این طرح 238 هزار نفر در سطح کشور نام‌نویسی کرده‌ بودند، اضافه کرد: با احتساب شرکت‌کنندگان امسال، مجموع شرکت‌کنندگان در طرح حفظ سازمان اوقاف و امور خیریه به حدود 400 هزار نفر رسیده است.
 
وی همچنین با اشاره به برنامه های حفظ موضوعی قرآن کریم در این طرح، اظهار داشت: حفظ موضوعی که از امسال به طرح تربیت حافظان قرآن افزوده شده با قوت در همه بقاع و مراکز منتخب در حال اجرا بوده و کتاب های حفظ موضوعی قرآن کریم نیز در تمامی استان‌ها توزیع شده است./9314/ت303/ب
ارسال نظرات