۲۲ شهريور ۱۳۹۲ - ۰۱:۰۳
کد خبر: ۱۸۴۰۱۲

سال تحصیلی مدارس علمیه آذربایجان‌شرقی فردا آغاز می شود

خبرگزاری رسا ـ مراسم آغاز سال تحصیلی مدارس علمیه استان آذربایجان شرقی فردا با حضور آیت الله مجتهدشبستری در تبریز برگزار خواهد شد.
حوزه علميه طالبيه

 

حجت الاسلام سیدحسین سیدی‌ثانی، مدیر حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) تبریز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: مراسم آغاز سال تحصیلی حوزه های علمیه آذربایجان شرقی و تبریز فردا شنبه مصادف با 23 شهریور در تالار علامه امینی مرکز مدیریت حوزه علمیه استان برگزار می شود.


وی خاطرنشان کرد: این مراسم با حضور و سخنرانی آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه و رییس عالی حوزه های علمیه استان همراه خواهد بود، افزون بر این‌که از برگزیدگان تحصیلی و المپیاد علمی طلاب منطقه شمال غرب و همچنین صاحبان آثار برگزیده مسابقه مقاله نویسی طلاب تجلیل خواهد شد.


حجت الاسلام سیدی‌ثانی با بیان این‌که تابستان امسال حدود 550 طلبه در دوره اختبار و تثبیت مرکز مدیریت حوزه علمیه استان شرکت کردند، گفت: طلاب در این دوره آموزشی و ارزیای یک ماهه که در حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) تبریز برگزار شد، در نهایت طی آزمونی شرکت و مورد سنجش برای احراز صلاحیت تحصیل در حوزه علمیه قرار گرفتند.


مدیر حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که تابستان امسال زیرساخت‌های این مرکز علوم دینی مورد بازسازی قرار گرفت، اظهار داشت: کتابخانه جامع و تخصصی این مرکز علوم دینی با حمایت، عنایت و پیگیری آیت الله مجتهدشبستری نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در ساختمان شماره 2 راه اندازی و افتتاح شده است.


وی افزود: این کتابخانه مدرن که در نوع خود از آن می توان به یکی از کتابخانه های مهم حوزوی کشور یاد کرد، دارای بیش از 10 هزار جلد کتب نفیس فقهی، اصولی، کلامی، حدیثی، تفسیری و قرآنی است که منحصرا در اختیار طلاب علوم دینی استان قرار می گیرد، این مکز تحقیقی و پژوهشی می تواند در ارایه کتب تخصصی ویژه طلاب نقشی مهم ایفا کند.


حجت الاسلام سیدی‌ثانی با بیان این‌که کتابخانه دارای بخش های مختلفی از جمله سایت کامپیوتری، قرائتخانه، مخزن کتاب، کتابخانه دیجیتالی و همچنین مخزن کتب خطی و مرجع است، گفت: حدود هزار جلد کتب خطی در این کتابخانه در اختیار محققان حوزوی قرار می گیرد، که بخشی از این کتب به صورت اهدایی و وقفی بوده و بخشی دیگر به همت متولیان حوزوی در اختیار کتابخانه قرار گرفته است.


بنابر این گزارش، پیش از این سال تحصیلی حوزه های علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) بناب و حضرت صاحب‌الزمان(عج) شهرستان مرند آغاز شده بود، افزون بر این‌که چند روز پیش مراسم آغاز سال تحصیلی حوزه های علمیه کشور با حضور آیت الله حسینی بوشهری در قم برگزار شد./935/پ202/ع

ارسال نظرات