۲۰ شهريور ۱۳۹۲ - ۲۰:۴۸
کد خبر: ۱۸۳۹۱۴
امام جمعه تهران مطرح کرد:

امنیت و اقتصاد دو عامل ایجاد بندگی در انسان مؤمن

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت تهران امنیت و معشیت مردم را دو عامل بندگی برشمرد و اظهار کرد: جامعه‌ای که از لحاظ امنیت و اقتصادی وضعیتی پریشانی داشته باشد نباید از مردم آن انتظار بندگی داشت.
امنیت و اقتصاد دو عامل ایجاد بندگی در انسان مؤمن
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین صدیقی، امام جمعه موقت تهران، در مراسم تودیع مرتضی تمدن و معارفه سید حسین هاشمی، استاندار جدید تهران که بعدازظهر دیروز در تالار وزارت کشور برگزار شد، دهه کرامت و ولادت باسعادت امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) را تبریک گفت و حکومت اسلامی را مقدمه انسان سازی دانست و اظهار کرد: خدای متعال زمین را مدرسه تعلیم، تربیت و فراگیری علم قرار داده است.
وی در ادامه خدای متعال را حاضر و ناظر بر کارهای انسان‌ها معرفی کرد و اظهار داشت: اگر فردی علم را در این نظام هستی به دست آورد، باید در وهله اول این علم را از جانب خدای متعال بداند.
حجت الاسلام والمسلمین صدیقی یکی از شاخصه‌های حکومت اسلامی را قرآن دانست و گفت: اگر فردی در این نظام هستی دارای امکاناتی است باید برای ترویج بندگی تمام تلاش خود را به کار گیرد.
امام جمعه موقت تهران در ادامه تصریح کرد: از تمام مدیران کشور تقاضا دارم که مشکلات اقتصادی مردم را با تمام تلاش برطرف کرده و در ترویج فرهنگ اسلامی کوشا باشد.
وی خواستار شفاف سازی ساز و کار مسؤولان در قبال مردم شد و ابراز کرد: مردم را باید نسبت به عملکرد خود حساس کنید زیرا این حکومت، حکومتی اسلامی و مردم نهاد است.
حجت الاسلام والمسلمین صدیقی یکی از ویژگی‌های مدیر موفق را بصیرت بالا دانست و اظهار داشت: مدیران باید بصیرت و قدرت تشخیص مردم را بالا برده تا آنها کم‌کاران و تلاشگران را شناسایی کنند.
امام جمعه موقت تهران با بیان این که اوضاع اخلاقی اجتماع نابسامان است گفت: امروز در حرم عبدالعظیم حسنی(ع) حضور داشتم و در خدمت علمای اسلام نیز شرفیاب شدم، تمام علما از وضع اخلاقی و پوششی جامعه ابراز ناراحتی می‌کردند، جا دارد از تمام مسؤولان تقاضا کنم وضعیت موجود را ساماندهی کنند.
وی خاطر نشان کرد: جوانان امروزی همان جوانان دوران 8 سال دفاع مقدس هستند، باید الگوی‌های مناسب را برای تربیت جوانان ارائه دهیم.
حجت الاسلام والمسلمین صدیقی نبود فقر را از ویژگی‌های کشور اسلامی برشمرد و تأکید داشت: اگر کشوری ادعای اسلامی بودن دارد باید حل مشکلات اقتصادی مردم را در اولویت کاری مدیران باشد.
 
امام جمعه موقت تهران امنیت و معشیت مردم را دو عامل بندگی دانست و اظهار کرد: جامعه‌ای که از لحاظ امنیت و اقتصادی وضعیت پریشانی داشته باشد، نباید از مردم آن انتظار بندگی داشت.
 
وی نماز زیاد و رکوع بلند مدت را نشانه ایمان قوی ندانست و ابراز داشت: یک فرد مسلمان آگاه، گول ظواهر را نباید بخورد، صدق الحدیث و امانتداری از نشانه‌های یک فرد مسلمان است.
حجت الاسلام والمسلمین صدیقی اظهار داشت: امانتداری، حفظ بیت المال و حفظ آرمان‌های شهدا از ویژگی‌های بارز یک مدیر در کشور اسلامی است.
امام جمعه موقت تهران ادامه داد: مدیران این مملکت توجه داشته باشند که از امانت‌های الهی درست نگهداری کنند و وحدت و انسجام را در کشور ترویج دهند./9599/پ202/ع
ارسال نظرات