۱۲ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۴
کد خبر: ۱۸۲۷۹۹

اقیانوس آرام در معرض تشعشعات رادیو اکتیو

خبرگزاری رسا ـ سازمان ناظر بر فغالیت های اتمی ژاپن اعلام کرد: ممکن است آب آلوده به تشعشعات رادیو اکتیو از نیروگاه فوکوشیما وارد اقیانوس آرام شده باشد.
راديو اکتيو

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا،بنا گزارش صدای آمریکا با وجود وعده های پی درپی دولت ژاپن در زمینه حل سریع مشکلات نیروگاه اتمی فوکوشیما ،سازمان ناظر بر فغالیت های اتمی ژاپن اعلام کرد: ممکن است آب آلوده به تشعشعات رادیو اکتیو از نیروگاه فوکوشیما وارد اقیانوس آرام شده باشد.

 

این نیروگاه در زلزله و سونامی سال2011 به شدت آسیب دید و چندین رآکتو آن از کار افتاد.شینزو آبه نخست وزیر ژاپن اعلام کرد دولت هرگونه اقدام لازم را به عمل می آورد و از اجرای هیچ یک ازسیاست های موجود برای جلوگیری از راه افتادن سیل رادیو اکتیو از نیروگاه فوکوشیما دریغ نخواهد کرد.

 

کارشناسان پس از اندازه گیری مقدار تشعشعات رادیو اکتیو موجود در آب این نیروگاه اعلام کردند:میزان این تشعشعات از زمان اندازه گیری قبلی، 18 برابر شده است.لازم به ذکر است که این مقدار از تشعشع رادیو اکتیو می تواند یک انسان بدون محافظ را ظرف مدت چهار ساعت از پا درآورد.

 

همچنین شبکه یورونیوز در این زمینه گفت: نخست وزیر ژاپن برنامه جامع دولت را برای نیروگاه هسته ای فوکوشیما و دفع آب آلوده به رادیواکتیو در رآکتور این تأسیسات صنعتی اعلام کرد.
 
بر این اساس دولت شینزو آبه، 47 میلیارد ین معادل چهارصد و هفتاد میلیون دلار برای مقابله با آب آلوده اختصاص داده است.

نخست وزیر ژاپن در نشست با مدیران فوریت های انرژی هسته ای اعلام کرد برای ضمانت اجرای سیاست های مبنایی ما، مأموریتی در هیئت دولت برای اقدام در خصوص آب آلوده و از بین بردن آن در نظر گرفته شده است. اعلام تازه دولت ژاپن در خصوص این نیروگاه آسیب دیده بر اثر سونامی و زمین لرزه، تنها چند روز پیش از اتخاذ تصمیم کمیته بین المللی المپیک برای تعیین میزبان المپیک 2020 میلادی است./1409/1412/ح

ارسال نظرات