۱۱ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۷:۴۴
کد خبر: ۱۸۲۷۰۶
آیت الله حیدری:

انتساب به امام صادق بزرگ‌ترین افتخار حوزه علمیه قم است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: حوزه علمیه قم که مرکز گسترش، تبیین و تدوین علوم دینی، اسلامی و قرآنی در جهان است، وابستگی به مکتب امام صادق(ع) از افتخارات این مرکز بزرگ دینی است.
آيت الله حيدري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله محسن حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، ظهر امروز در جمع عزاداران صادق آل محمد(ص) در حسینیه اعظم اهواز، با بیان این که تکریم ولادت ها و عزای اهل بیت(ع) از وظایف اصلی شیعیان است، اظهار داشت: در برهه کنونی افتخار و نماد بزرگی شیعه تکریم مجالس اهل بیت(ع) و تعزیم شعائر اسلامی است.

دبیر شورای حوزه علمیه خوزستان با تأکید بر این که دین مبین اسلام و انقلاب اسلامی ایران مدیون مکتب امام صادق(ع) است، ابراز داشت: شیعیان نسبت به همه ائمه اطهار(ع) به ویژه امام صادق(ع) تعظیم شعائر کنند؛ چراکه ایشان علمدار و پرچم دار مذهب جعفری و تشیع است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری عزتمندی ملت ایران در صحنه های بین المللی و داخلی را از برکات مکتب امام صادق(ع) دانست و گفت: شکوفایی و رونق حوزه های علمیه، گسترش اندیشه های انقلاب اسلامی ایران در جهان و تمسک و توجه جمعیت بسیاری از مسلمانان و مستضعفان جهان به رهبر معظم انقلاب از برکات مکتب امام صادق(ع) است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: حوزه علمیه قم که مرکز گسترش، تبیین و تدوین علوم دینی، اسلامی و قرآنی در جهان است، وابستگی به مکتب امام صادق(ع) از افتخارات این مرکز بزرگ دینی است.

استاد عالی حوزه علمیه خوزستان با اشاره به گسترش حوزه های علمیه پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، تصریح کرد: به برکت انقلاب امام زمانی و اسلامی ایران حوزه های علمیه در مناطق گوناگون ایران اسلامی گسترش پیدا کرده اند و با حضور شاگردان مکتب امام صادق(ع) در حال تبیین و تبلیغ دین مبین اسلام هستند.

مدرس خارج فقه حوزه علمیه خوزستان به حوزه علمیه استان با محوریت آیت الله موسوی جزایری اشاره کرد و بیان داشت: در حال حاضر هزاران نفر در حوزه های علمیه خوزستان مشغول تحصیل و همچنین هزاران مشتاق علوم دینی و مکتب صادقی در صف انتظار برای ورود به حوزه علمیه هستند.

وی اضافه کرد: تحصیل هزاران نفر در حوزه علمیه خوزستان کافی نیست و این بدین منزله نیست بگوییم که دین اسلام دیگر نیاز به طلاب دینی ندارد بلکه نیاز اسلام به طلاب علوم دینی در برهه کنونی بیشتر احساس می شود؛ چراکه فاصله ما با سطح ایده آل بسیار زیاد است.

آیت الله حیدری گفت: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ایران در اهواز و دیگر شهرهای خوزستان ده طلبه مستعد، فعال و فاضل پیدا نمی شد اما به برکت انقلاب اسلامی ایران، امام زمان(عج) و تلاش فقها و علمای بزرگ هزاران نفر نیروی جوان و مستعد در حوزه علمیه خوزستان مشغول تحصیل هستند؛ همچنین در درس خارج آیت الله موسوی جزایری بیش از صد نفر شرکت می کنند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: در قرن سوم حوزه های علمیه اهواز بسیار پررونق و گسترده بودند و پس از آن در وقفه ای طولانی از سرزندگی افتادند اما پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران بار دیگر حوزه های علمیه در اهواز و خوزستان گسترش و پیشرفت کردند.

امام جمعه موقت اهواز با تأکید بر این که همه حوزه های علمیه منسوب به امام صادق(ع) هستند، ابراز داشت: ایشان امامی بودند که برای نخستین بار حوزه علمیه وسیع و همه جانبه را در اسلام تشکیل دادند البته ائمه قبلی نیز بدون اما در آن دوران شرایط اجازه نمی داد؛ چراکه حکام ستمگر سخت گیری ها و ظلم های بسیاری به شیعیان می کردند.

آیت الله حیدری با بیان این که بنی امیه اجاز نفس کشیدن به ائمه اطهار(ع) و شیعیان را نمی داد، اظهار داشت: حکومت فاسق بنی امیه هرگونه حضور در کنار اهل بیت(ع) را ممنوع کرده بود و در آن دوران هرکس می گفت که شیعه است سرش بر باد می رفت و اگر به شیعه می گفتند که تو کافری باکش نبود، چون احساس امنیت می کرد.

وی تصریح کرد: ثمره بن جندق در بصره 9 هزار شیعه را قتل عام کرد که زیاد بن ابیه به او گفت «ای ثمره روز قیامتی در کار است و چگونه می خواهی جواب خون این شیعیان را بدهی» که ثمره جواب داد «ای زیاد؛ روز قیامت چیزی بهتر از کشتن شیعیان برای تقرب و نزدیکی به خداوند متعال ندارم» و این حکام فاسق با کشتن شیعیان در جستجوی نزدیکی به خدا بودند که نمونه این کار در سوریه و دیگر کشورهای اسلامی انجام می شود.

امام جمعه موقت اهواز با بیان این که شیعه مورد عذاب و مظلومیت بود و دیگر کسی جرأت نمی کرد نزد ائمه درس طلبگی و دین بخواند، ابراز داشت: حکومت بنی امیه در اواخر عمر خود مشغول سرکوب مخالفان بود و فرصتی برای مراقبت از امام صادق(ع) پیدا نمی کردند و ایشان از این فرصت به بهترین شکل استفاده کردند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر این که حکومت بنی عباس در اوایل تأسیس خود بسیار ضعیف بود و قادر به مراقبت از امام صادق(ع) نبودند، تصریح کرد: امام(ع) از این فرصت تاریخی بهترین استفاده را کرد و حوزه علمیه بزرگ شیعه را تأسیس کرد.

آیت الله حیدری به شاگردان امام جعفرصادق(ع) اشاره و خاطرنشان کرد: 4 هزار نفری که در کتب دینی مطرح می شوند کسانی هستند که اسامی آنها موجود است اما چندین برابر آنها وجود دارند که مجهول هستند و کسی آنها را نمی شناسد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر این که همه مذهب شیعه به امام جعفرصادق(ع) منسوب است، اظهار داشت: همه افتخار و عظمت شیعه این است که به ما می گویند «جعفری» و منتسب به امام صادق(ع) هستیم.

استاد عالی حوزه علمیه خوزستان با بیان این که در زمان امام صادق(ع) مذاهب بسیاری در دنیای اسلام رشد کردند، بیان داشت: در زمینه های اصول اعتقادات و فقه ده ها مذهب رشد و اقدام به تبلیغ و حمع آوری نیرو می کردند.

مدرس خارج فقه حوزه علمیه خوزستان با تأکید بر این که در بین اهل سنت مذاهب بسیار بودند، گفت: پادشاه عباسی و پادشاه ترک به سبب گسترش بسیار مذاهب در بین اهل سنت اقدام به محدود کردن مذاهب اهل سنت کردند و با بخش نامه های گوناگون همه این مذاهب را در چهار مذهب حنبلی، شافعی، مالکی و حنفی محدود کردند.

 نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری منشأ مشروعیت اهل سنت را بخش نامه پادشاه دانست و گفت: برای کسانی که داعیه دین داری و گسترش مذهب را دارند بسیار شرم آور است که مشروعیت این مذهب براساس بخش نامه یک پادشاه باشد و کثرت این مذاهب ساخته دست سیاست بود.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر این که معاویه بیشترین سهم را در تأسیس مذاهب داشت وکارخانه تأسیس مذهب راه انداحته بود، به تبلیغات گسترده معاویه علیه شیعیان اشاره و تصریح کرد: معاویه برنامه ریز و استراتژیست ماهر بود و با استراتژی‌های خشن و نرم تحریف ها و بدعت های بسیاری را وارد دین کرد.

نویسنده و پژوهشگر حوزوی در ادامه سخنانش اظهار داشت: معاویه استراتژیک خشن را در برخورد با شیعیان و رهروان اهل بیت(ع) به کار می برد و از استراتژیک نرم برای ساخت جعلیات و اصول مبانی مذهبی استفاده می کرد.

آیت الله حیدری استراتژیک نرم معاویه را استوار بر چهار اصل دانست و گفت: جعل حدیث علیه اهل بیت(ع) برای تحمیل گزینه جدید به جای خاندان پیامبر(ص) به مردم و جعل احادیث پیامبر(ص) در مدح اهل بیت(ع) و تزریق آن به جامعه نخستین استراتژیک نرم معاویه برای منحرف ساختن مردم از اهل بیت(ع) بود.

وی ادامه داد: در مرحله دوم معاویه هجمه سنگینی را علیه شخصیت های مهم اسلامی آغاز کرد و با جعل احادیث گوناگون قصد تخریب شخصیت ابوطالب و ریختن آبروی امیرمؤمنان(ع) را داشت و در این راستا جعلیات بسیاری را به جامعه تزریق کرد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: معاویه در مرحله سوم استراتژی نرم خود را به سوی خلفا معطوف کرد و با بخش نامه های گوناگون رسمی و حکومتی از فرمانداران و حکام درخواست کرد که درباره فضایل عثمان احادیثی را جعل کنند و به بدنه جامعه تزریق کنند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: احادیثی که در کتب اهل سنت درباره فضایل خلفا وجود دارد دروغ هستند، چراکه خود این خلفا از این فضیلت ها خبر نداشتند.

استاد عالی حوزه علمیه خوزستان بیان داشت: معاویه در مرحله چهارم نیز عدالت صحابه را مطرح کرد در صورتی نه در سنت رسول الله(ص) و نه در قرآن از عدالت صحابه سندی وجود داشت و در مقاطعی صحابه یک دیگر را می کشتند و یا علیه هم توهین می کردند؛ عایشه نیز همواره شخصیت عثمان را تکفیر می کرد.

آیت الله حیدری با اشاره به این که در زمان امام صادق(ع) مذاهب بسیاری وجود داشت و گروه های مردم از مذاهب های خاصی تبعیت می کردند، ابراز داشت: شیعیان پیرو امام صادق(ع) بودند و در آن آشفته بازار احادیث و کثرت مذاهب شیعیان ملقب به «جعفری» شدند تا نسبت به دیگران متمایز باشند.

مدرس خارج فقه حوزه علمیه خوزستان با اشاره به اقدامات تروریستی و وحشیانه تکفیری ها علیه شیعیان، ابراز داشت: تخریب گنبد ائمه بقیع، حرمین امامین عسگریین و نبش قبر حضرت حجر بن عدی بخشی از جنایات فرقه ضاله تکفیری ها است.

آیت الله حیدری معاویه و یزید را رهبران گستاخ تکفیری ها معرفی کرد و گفت: این تکفیری های بی دین اگر توانایی داشتند گنبد و مرقد حرم پیامبر(ص)، امام حسین(ع) و حضرت عباس را تخریب می کردند؛ تکفیری ها تربیت شده مکتب شمر، معاویه، یزید و هند جگر خوار هستند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در بخش پایانی سخنانش با اشاره به تهدید تکفیری ها برای تخریب مرقد حضرت زینب(س)، ابراز داشت: در سوریه تهدید به تخریب کردند اما مدافعان حرم و جوان شیعی از کشورهای ایران، افغانستان، سوریه، لبنان، پاکستان و عراق همچون کوه ایستاده اند و با شعار «کلنا عباسک یا زینب» اجازه نزدیکی به حرم حضرت زینب(س) را نمی دهند./9461/پ201/س

ارسال نظرات