۱۰ شهريور ۱۳۹۲ - ۲۲:۵۷
کد خبر: ۱۸۲۶۴۰

مراسم شهادت امام جعفر صادق در اهواز برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم شهادت امام جعفر صادق(ع) با سخنرانی نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در اهواز برگزار شد.
مراسم شهادت امام صادق در اهواز مراسم شهادت امام صادق در اهواز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، مراسم شهادت امام جعفر صادق(ع) شب گذشته با سخنرانی آیت الله محسن حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، در مسجد امام جعفرصادق(ع) کوی انقلاب اهواز برگزار شد.

آیت الله حیدری در این مراسم به اوضاع ویژه دوران امام صادق(ع) اشاره کرد و بیان داشت: عصر امام (ع) تفاوت زیادی با دوران ائمه دیگر داشته است؛ چرا که فضای کشمکشی که میان حکومت اموی و عباسی به وجود آمد فرصتی بزرگ برای انتشار مذهب تشیع به وجود آورده بود.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری افزود: ایشان با تأسیس حوزه های علمیه به تبیین ابعاد مختلف مذهب تشیع پرداخت و شاگردانی را در علوم متنوع از جمله، فقه، اصول، فلسفه، کلام، طب، فیزیک و شیمی تربیت کرد.

دبیر شورای حوزه علمیه خوزستان خاطرنشان کرد: در این دوران بود که مذاهب و گروه های مختلف سیاسی و دینی فعالیت می کردند و مکتب شیعه آماج سؤالات و شبهات فراوانی قرار گرفت، امام صادق (ع) که خود معیار مهم تشخیص حق از ناحق بودند به ترویج اصول و فروع دین مبین اسلام ناب کرد و شبهات را از چهره دین زدود.

گفتنی است مداحی مداح اهل بیت، ذکر مصیب شهادت امام صادق(ع) و مراسم سینه زنی از دیگر برنامه های شهادت این امام همام بود.

قابل ذکر است، مراسم سخنرانی و سینه زنی شهادت رییس مکتب جعفری در مناطق گوناگون اهواز و خوزستان در حال برگزاری است و یا برگزار می شود./9461/پ203/س

ارسال نظرات