۰۶ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۸:۳۵
کد خبر: ۱۸۲۱۱۸

صحن حضرت زهرا تا پایان امسال به بهره برداری می رسد

خبرگزاری رسا ـ رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات از بهره برداری صحن حضرت زهرا(س) در حرم حضرت علی(ع) تا پایان امسال خبر داد.
رييس ستاد بازسازي عتبات و عاليات

حسن پلارک، رییس ستاد بازسازی عتبات و عالیات، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، با اشاره به این که پس از سقوط دولت بعثی صدام با توجه به وضعیت نامناسب عتبات عالیات عراق و ضرورت رسیدگی سریع به بارگاه مقدس ائمه اطهار(ع)، ستاد بازسازی عتبات عالیات در سال 82 تأسیس شد، ابرازداشت: این ستاد در ابتدا با عنوان ستاد کمک رسانی و در سال های نخست فعالیت برای تأمین سوخت، آب و تأمین نوشت افزار برای دانش آموزان عراقی تلاش کرده است.

وی با بیان این که ستاد بازسای عتبات عالیات در هر چهار شهر مذهبی عراق فعالیت دارد، گفت: مدفن حضرت مسلم(ع)، کوفه و مأمن مقدسه همچون مسجد سهله نیز از اهداف بازسازی ستاد بازسازی عتبات عالیات بوده است.

پلارک تصریح کرد: ستاد بازسازی عتبات عالیات فعالیت خود را در سه مرحله آغاز کرد که در مرحله نخست تعمیر و غبار روبی از حرم ها، رواق ها، صحن ها، گنبدها و اطراف حرم در دستور کار ستاد بازسازی عتبات قرار گرفت.

وی هدف مرحله دوم طرح های ستاد بازسازی را توجه به نیازهای کوتاه مدت عتبات عالیات خواند و گفت: در مرحله دوم تعمیرات جزیی حرمین در شهرهای مقدس کربلا، نجف، سامرا و کاظمین در دستور کار قرار گرفت که شامل تعمیر مهمان خانه ها، سیستم های تهویه، روشنایی، سیستم های صوتی، سرویس های بهداشتی حرم ها را در بر می گرفت.

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات به مرحله سوم اقدامات این ستاد اشاره کرد و گفت: در این مرحله کارهای زیر بنایی و توسعه حرم ها در دستور کار ستاد قرار گرفت تا کمبودهایی که در حرمین احساس می شد برطرف شود.

پلارک یادآور شد: در این راستا افزون بر هماهنگی با تولیت ها، دیوان وقف شیعه که مسؤول امور اصلی عتبات است، وزارت مسکن و کشور عراق برای هر چهار پروژه مذهبی طرح جامع 50 ساله را طراحی شده است.

وی تصریح کرد: مهم ترین پروژه در طرح توسعه عتبات عالیات در حرم حضرت علی(ع) و در قالب صحن حضرت زهرا(س) طی چهار سال در حال انجام است.

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور با بیان این که با ساخت صحن حضرت زهرا(س) فضای موجود حرم حضرت علی(ع) به ده برابر افزایش می یابد، خاطرنشان کرد: بر این اساس از سه سال پیش ساخت صحن حضرت زهرا(س) در نجف اشرف در دستور کار ستاد بازسازی قرار گرفت.

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیاتبا بیان این که زمین مورد نیاز برای این پروژه تملک شده و گود برداری نیز صورت گرفته و در این مدت، طراحی طرح جامع از سوی مجرب ترین اساتید معماری و با همکاری دانشگاه شهید بهشتی انجام شده است که این طرح مهم تا پایان امسال به بهره برداری خواهد رسید./950/ت302/غ

ارسال نظرات