۰۴ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۴
کد خبر: ۱۸۱۷۷۰
آزمون جدید ارشاد/16؛

ضرورت بهره‌گیری دولت اعتدال از نخبگان مساجد

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه با تأکید بر استفاده از نخبگان و متفکران جامعه در عرصه های فرهنگی و هنری گفت: بزرگ‌ترین خلأ موجود در هنر و سینما استفاده از مبانی غربی در آنها است و می توان گفت تفکر خاصی در حال راهنمایی و مدیریت مجموعه‌های هنری و سینمایی کشور است.
حجت الاسلام کاظم سواري
حجت الاسلام کاظم سواری، دبیر کمیته همکاری‌های آموزش و پرورش و حوزه‌های علمیه خوزستان، در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با بیان این که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید در مقوله های فرهنگی و ارشادی برای عموم مردم برنامه داشته باشد، ابراز داشت: وزارت ارشاد بر طبق ارزش‎ها عمل کند و دست خوش تغییرات حزبی قرار نگیرد.
وی افزود: قرار نیست اگر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تغییر کند فرهنگ نیز همراه با آن دچار تغییر شود به این دلیل که فرهنگ ما برگرفته از قرآن و اسلام است و هیچ حزبی نمی تواند فرهنگ جدیدی تأسیس کند.
حجت الاسلام سواری با اشاره به انتظار جامعه اسلامی از وزیر فرهنگ و ارشاد گفت: انتظار جامعه از وزیر فرهنگ دولت اعتدال این است که بتواند در  مدت چهار سال خدمت خود ارزش‌های اسلامی را در جامعه نهادینه کرده و به مسائل قرآنی اهمیت ویژه دهد.
استفاده از مبانی غربی بزرگ ترین چالش سینما است
دبیر کمیته همکاری های آموزش و پرورش با حوزه های علمیه استان ادامه داد: در موضوع هنر و سینما خلأهای عمده ای وجود دارد و آن استفاده از مبانی غرب در هنر و سینما است که احساس می شود تفکر خاصی در حال راهنمایی و مدیریت مجموعه های هنری و سینمایی است.
وی بر نگاه اعتدالی بر هنر و سینما تأکید کرد و بیان داشت: می توان به عرصه های هنری و سینمایی با نگاه اعتدالی صحیح و تخصصی نگاه کرد و از همه ایده ها و فکرهای جدید استفاده شود.
حجت الاسلام سواری درباره تعریف اعتدال فرهنگی اظهارداشت: فرهنگ اعتدالی، فرهنگی است که افراط و تفریط در آن نباشد، به این معنا که بتوانیم از همه نخبه ها و متفکران در عرصه هنر، سینما و فرهنگ استفاده کنیم.
دبیر کمیته همکاری های آموزش و پرورش خوزستان با حوزه های علمیه تصریح کرد: در زمینه های ارزشی در گذشته یا افراط شده یا تفریط، و در برخی دولت ها واقعیت های جامعه فراموش شد و در دولتی دیگر نسبت به واقعیت های جامعه اغراق صورت گرفت.
استاد حوزه و دانشگاه افزود: بنا به سخن رهبر معظم انقلاب مساجد و کانون های آنها گنجینه بسیار مهمی هستند که می توانند کار فرهنگ سازی را در قشر جوان و نوجوان برعهده بگیرند.
حجت الاسلام سواری تأکید کرد: استان خوزستان بهترین و فعال‌ترین مساجد را در سطح کشور دارد که بسیاری از طرح‌های فرهنگی مساجد کشور را برنامه‌ریزی می کنند که از جمله آنها می توان به طرح صالحین و طرح ملی معراج در مدارس و مساجد کشور اشاره کرد.
بهره گیری دولت اعتدال از نخبگان مساجد در نهادینه کردن فرهنگ اسلامی
دبیر کمیته همکاری های آموزش و پرورش خوزستان و حوزه های علمیه با اشاره به حضور نیروهای جوان و مذهبی در مساجد گفت: دولت اعتدال باید از توان بسیار قوی و فعال نیروها، مربیان و سر گروه‌های مساجد در جهت سرعت بخشیدن به نهادینه شدن فرهنگ اسلامی در جامعه استفاده کند./9462/ت302/س
ارسال نظرات