۰۲ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۳
کد خبر: ۱۸۱۵۳۳
مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران:

مقابله با انحراف ویژگی اصلی روحانیت آگاه است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان این که روحانیت در همه دوران ها در برابر گروه های نفاق ایستادگی و از اسلام ناب دفاع کرده است، ادامه داد: عزت و عظمت امروز اسلام ناب شیعی به برکت از خودگذشتگی های روحانیت در تاریخ است.
مدير کل اوقاف و امور خيريه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ستار علیزاده، مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران ظهر امروز در جمع روحانیان شاغل در این اداره، وظیفه اصلی روحانیت را دفاع از دین، ذکر کرد و گفت: روحانیت حاملان حقیقی اسلام هستند.

 

وی نگاه حضرت امام خمینی(ره) به روحانیت را نگاهی ویژه و خاص بیان کرد و افزود: امام راحل نقش ویژه ای در رشد، تعالی، قداست و عزت دینی اسلام داشته اند و مردم را با معارف بلند دینی آشنا کرده اند.

 

مدیر کل اوقاف و امورخیریه مازندران ادامه داد: اسلام بدون روحانیت ثمری ندارد و بعد از امام خمینی(ره) پرچم اسلام به دست بزرگ مدافع حریم قرآن و اهل بیت(ع)، حضرت آیت الله خامنه ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی افتاده است و به سبب این نعمت بزرگ خدا را شاکریم.

 

وی با بیان این که اسلام بدون روحانیت، همان اسلام آمریکایی است که دشمنان به دنبال آن هستند، خاطرنشان کرد: روحانیت اصیل و آگاه همواره مدافع راستین و حقیقی اسلام ناب بوده است.

 

حجت الاسلام علیزاده روحانیت را حاملان حقیقی و واقعی اسلام معرفی کرد و افزود: روحانیت مدافع اصلی قرآن، دین، ولایت و اهل بیت(ع) هستند و شهدای روحانی در جنگ تحمیلی و دوران مبارزاتی مصداق و نشانه اصلی آن هستند.

 

وی با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری در خصوص جایگاه روحانیت، گفت: روحانیت از جنس مردم هستند و قدرت فهم سیاسی جامعه مدیون و مرهون زحمات و جانفشانی روحانیت است و باید شأن و قداست روحانیت در جامعه حفظ شود.

 

حجت الاسلام علیزاده تعالی معنویت، مبارزه شجاعانه با خرافه ها، تحریک های دشمنان و پاسخگویی به شبهات دینی مردمی در عصر حاضر را از وظایف اصلی روحانیت دانست.

 

مدیرکل اوقاف وامور خیریه مازندران با بیان این که سیره اهل بیت(ع) قابل استفاده و بهره برداری در همه دوران ها است، تصریح کرد: این که عده ای تفکرات ائمه معصومین(ع) را محدود به زمان خاص خودشان می دانند فکری بیهوده است.

 

وی با اشاره به این که در تاریخ اسلام همواره برخی جریان های منحرف در تلاش بودند تا ارزش های ناب دینی را دچار خدشه کنند، ادامه داد: جریان انحرافی نفاق همواره از نظر بزرگان دینی از جمله خطرناک‌ترین جریان‌هایی است که باعث فروپاشی آن جامعه می‌شود.

 

حجت الاسلام علیزاده با بیان این که روحانیت در همه دوران ها در برابر گروه های نفاق ایستادگی و از اسلام ناب دفاع کرده است، ادامه داد: عزت و عظمت امروز اسلام ناب شیعی به برکت از خودگذشتگی های روحانیت در تاریخ است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران به تلاش دشمنان اسلام برای ایجاد شبهات دینی و نیز ترویج شبکه های انحرافی در جامعه اسلامی اشاره کرد و افزود: شناسایی و مقابله با این گروه های منحرف دینی یکی از رسالت های روحانیت است که تا به امروز به خوبی در این مسیر حضور داشته است.

 

حجت الاسلام علیزاده به جنایت های گروه های تکفیری در برخی کشورهای اسلامی اشاره کرد و گفت: صهیونیسم جهانی به دنبال جنگ مذهبی و فرقه ای در کشور های اسلامی هستند.

 

وی با اشاره به این که روحانیت اصیل همواره با آگاهی و بصیرت مانع از تحقق برخی توطئه های دشمنان اسلام شده است، بیان داشت: دشمنان اسلام و انقلاب از اندیشه های روحانیت آگاه و اصیل همواره هراسان است و تلاش می کند مانع از ترویج آن در جامعه اسلامی به ویژه در میان نسل جوان شود./950/پ202/ب

ارسال نظرات