۰۱ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۷
کد خبر: ۱۸۱۴۵۵
امام جمعه موقت اصفهان:

دولت جدید از فرهنگ غفلت نکند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت اصفهان عمل‌کرد مجلس در رأی اعتماد به وزیران را مطلوب خواند و با تأکید بر این‌که نباید اجازه داد کسانی که در فتنه 88 نقش داشته‌اند، سرنوشت ملت ایران را به دست بگیرند، خواستار توجه جدی دولت به مسأله فرهنگ شد.
حجت الاسلام ميردامادي، امام جمعه موقت اصفهان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت‌الاسلام سیدمجتبی میردامادی، امام جمعه موقت اصفهان در خطبه‌های این هفته نماز جمعه که در مسجد امام خمینی(ره) برگزار شد، با پاسداشت هفته دولت بیان کرد: امیدواریم دولت جدید ارزش‌های انقلاب را پیش ببرند، امیدواریم همان‌طوری که مجلس شورای اسلامی در رأی اعتماد گذشته عملکرد خوبی داشت در ادامه انتخاب وزرا نیز توجه و دقت لازم را داشته باشد.

وی با بیان این‌که نباید اجازه داد کسانی که در فتنه 88 نقش داشته‌اند، سرنوشت ملت ایران را به دست بگیرند، اظهار کرد: عزت و قدرت در زیر سایه اجرای دستورات خداوند است، دولت تنها مأمور به اقتصاد مردم نیست، بلکه دین و فرهنگ جامعه را باید حفظ کند.

حجت‌الاسلام میردامادی با اشاره به پایین کشیده شدن مرسی از حکومت مصر خاطرنشان کرد: ملت مصر مصیبت‌های بسیاری کشیدند تا توانستند، حسنی مبارک را به زندان ببرند، اما به دلیل تکیه کردن مرسی به اسرائیل و آمریکا سبب سقوط وی شد.

وی بر اساس آیات قرآن متکی شدن به دولت‌های ظالم را دارای دستاوردی به جز آتش ندانست و ادامه داد: امام خمینی(ره) و شاگرد خلف ایشان، رهبر معظم انقلاب تنها به خداوند تکیه کردند، بزرگی امام(ره) از توجه به خدا و اتکا به مردم بود.

امام جمعه موقت اصفهان بیان کرد: رهبر معظم انقلاب بارها فرمودند که گول استکبار را نخورید و به آنان اعتماد نکنید، آنان در محبت و دوستی خود راست‌گو نیستند و تجربه نشان‌داده هر که به آنان اعتماد کرده، شکست خورده است.

وی افزود: ایران پیش از انقلاب حتی یک سلاح نظامی ساده را نمی‌توانست بسازد، اما امروز توان تولید سلاح‌های موشکی فراوانی دارد و در انرژی هسته‌ای به موفقیت‌های بسیاری دست یافته است، ایمان، توجه به خداوند و توکل بر وی سبب این موفقیت‌ها شده است.

کودتای 28 مرداد ثابت کرد که تکیه به آمریکا و انگلیس به ناکجاآباد می‌انجامد

حجت‌الاسلام میردامادی بیان کرد: امروز پیشرفت‌های ایران اسلامی به جایی رسیده است که هیچ قدرتی جرأت حمله به ایران ندارد و رهبر معظم انقلاب فرمودند هر دستی که برای تجاوز به ایران دراز شود، ملت ایران آن را قطع می‌کنند.

وی ارزش انسان را به تواضع و اخلاق دانست و ادامه داد: البته نسبت به ظالم، استکبار، طاغوت تواضع اشتباه است، شخصیت‌های سیاسی که به آمریکا و انگلیس اتکا کردند، آنان در 28 مرداد کودتا کردند و آنان را به زمین زدند.

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به سالروز شهادت حمزه سیدالشهدا بیان کرد: دشمن وی را مثله کرد و سینه‌اش را شکافت و مادر معاویه جگر او را به دندان کشید، او مرد بزرگی بود و شخصیت نمونه‌ای داشت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به روز پزشک و وفات ابن‌سینا اشاره کرد و پرداخت: زمانی ایران اسلامی به علم پرداخت که اروپا در جاهلیت به سر می‌برد، امروز پس از گذشت هزاران سال بوعلی‌سینا افتخار بشریت و اسلام است.

امام جمعه موقت اصفهان ادامه داد: برخی از کارمندان زحمت‌کش هستند و در نماز حاضر می‌شوند، اما برخی از کارمندان می‌پندارند که ارباب رجوع بنده است، باید توجه داشت که مردم ولی‌نعمت ما هستند.

صاحبان پست و مقام در برابر مردم تواضع کنند

وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود در خطبه اول افزود: رمز نجات و موفقیت در دنیا و آخرت تقوا است، یکی از جنبه‌های بسیار مهم تقوا، تقوای اخلاقی است، بسیاری از مردم در تقوای عبادتی وظیفه خود را به خوبی انجام می‌دهند اما در اخلاق کوتاهی می‌ورزند.

امام جمعه موقت اصفهان با بیان این‌که گاه در میان زن و شوهر ناسازگاری اخلاقی وجود دارد، ابراز کرد: گاه افرادی دیده می‌شوند که تمایل برقراری ارتباط اخلاقی با مردم ندارند، اگر فرد می‌خواهد تقوا را رعایت کند، به طور حتم از نظر ارزش‌های اخلاقی انسان موفقی خواهد بود.

وی با بیان این‌که هدف پیامبر اکرم(ص) تمام کردن مکارم اخلاقی است، اظهار کرد: ریشه بخشی از بی‌اخلاقی‌ها عقده‌های درونی، محرومیت‌ها و ویژگی‌های خانوادگی است، اما باید توجه داشت بی‌اخلاقی انسان را به مفاسد بسیاری می‌کشاند.

حجت‌الاسلام میردامادی اظهار کرد: کبر و غرور، مقام و ثروت گاه انسان را چنان خودبین می‌کند که دیگر برای دیگران ارزشی قائل نیست، مشکل شیطان این بود که تکبر کرد و پس از آن نیز متنبه هم نشد.

وی خاطرنشان کرد: افرادی که به پست و مقام می‌رسند به مردم محروم احترام بگذارند و اجازه دهند که مردم از اقشار مختلف با آنان دیدار داشته باشند و تکبر نورزند، نباید پست و مقام در شخصیت افراد تأثیر داشته باشد.

امام جمعه موقت اصفهان با تأکید بر تواضع در برابر زیردستان گفت: تواضع سبب عزت‌مندی انسان در برابر افراد می‌شود، تکبر بزرگی نمی‌آورد، همه به جز خداوند کوچک و هیچ هستند، چیزی جز خداوند در عالم وجود ندارد./914/پ201/ب

ارسال نظرات