۲۸ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۹:۲۰
کد خبر: ۱۸۱۰۶۰

مخالفت با همجس گرایی در روسیه

خبرگزاری رسا ـ وزیر ورزش روسیه: ما می خواهیم از فرزندان مان در برابر تبلیغات مربوط به مواد مخدر، الکلیسم و روابط جنسی غیر سنتی محافظت کنیم
ويتالي موتکو

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، با نزدیک شدن به زمان برگزاری بازی های المپیک زمستانی 2014 سوچی روسیه، قانون ممنوعیت تبلیغات همجنس گرایی که توسط دولت این کشور ابلاغ شده است، روز به روز بیشتر در کانون توجه و انتقاد رسانه های غربی قرار گرفته است.


فعالان حقوق بشری این قانون را تبعیض آمیز خوانده اند، اما طرفدارن این قانون، در دفاع از آن استدلال می کنند که این قانون به هیچ وجه تبعیض آمیز نیست.


ویتالی موتکو، وزیر ورزش روسیه، ضمن دفاع از این قانون در این زمینه می گوید: ما می خواهیم از فرزندان مان در برابر تبلیغات مربوط به مواد مخدر، الکلیسم و روابط جنسی غیر سنتی محافظت کنیم. ما می خواهیم که آنها وقتی بزرگ شدند خود برای خودشان تصمیم بگیرند. اجازه بدهید بگویم که در اینجا به تمام حقوق و آزادیهای شهروندان احترام گذاشته می شود و هیچگونه تبعیضی وجود ندارد.


در ژوئن گذشته قانونی در روسیه به امضاء ولادمیر پوتین رسید که به موجب آن، تبلیغات همجنس گرایی در میان افراد نابالغ ممنوع شده است.


بسیاری از فعالان حقوق بشری ضمن مخالفت با این قانون و در اعتراض به نحوه رفتار روسیه با همجنس گرایان، خواستار آن شده اند که حق میزبانی مسابقات المپیک زمستانی از این کشور گرفته شود./1409/ح

ارسال نظرات