۲۸ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۸
کد خبر: ۱۸۱۰۱۶
مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان:

جذابیت برنامه های فرهنگی حضور نسل جوان در مساجد را تقویت می کند

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان با بیان این که مسجد نماد یک جامعه اسلامى و نمونه عینى حاکمیت ارزش هاى اسلامى است، گفت: این پایگاه معنوی آغازگر تحقق ارزش های دینی و فرهنگی در جامعه است.
مدير کل تبليغات اسلامي گلستان

‎به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، حجت الاسلام نورالله ولی نژاد، مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان ظهر امروز در جمع ائمه جماعات مساجد گرگان با بیان این که مسجد نماد یک جامعه اسلامى و نمونه عینى حاکمیت ارزش هاى اسلامى است، گفت: این پایگاه معنوی آغازگر تحقق ارزش های دینی و فرهنگی در جامعه است.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان به نقش مساجد در گسترش عدالت و دفاع از حقوق مظلومان جامعه اشاره کرد و افزود: پیامبر گرامی اسلام(ص) با بنا نهادن مسجد، آن را به پایگاهی امن برای مظلومان جامعه در نظر گرفته بودند.

 

حجت الاسلام ولی نژاد با بیان این که مسجد در تاریخ اسلام همواره کانون مقابله با ظلم و بی عدالتی بوده است، خاطرنشان کرد: در دوران پیروزی نهضت انقلاب اسلامی نیز ملت ایران جلوه هایى از نقش مسجد را در بعد ظلم ستیزی، آشکارا مشاهده کردند.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان به بیداری اسلامی در منطقه اشاره کرد و آن را مولود مسجد دانست و تصریح کرد: نخستین جرقه های این بیداری در مساجد زده شد و ادامه پیدا کرد.

 

وی مسجد را بهترین پایگاه برای پرورش انسان های متعهد عنوان کرد و گفت: مسجد به عنوان پایگاهی مهم در نظام اسلامی بار هدایت فکرى و تربیتى نیروهاى جامعه را بر دوش دارد و بر همین اساس در پرورش و تربیت نیروهای متعهد به نظام نقش بسیار مهم و اثرگذاری دارد.

 

حجت الاسلام ولی نژاد مسجد را بستری مناسب برای تحقق امر به معروف و نهی از منکر دانست و ادامه داد: باید از فضای معنوی و اثرگذار مسجد در جهت نهادینه کردن این فریضه دینی به خوبی استفاده شود.

 

وی در ادامه سخنان خود بر تقویت برنامه های فرهنگی و دینی مساجد به منظور جذب بیشتر نسل جوان تأکید کرد و گفت: حضور پررنگ جوانان در مساجد بستر تقویت باورهای دینی در آنها را فراهم می کند.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان مسجد را سنگر مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان دانست و گفت: باید با تبیین و بررسی این جایگاه از این کانون در جبهه جنگ نرم برای مقابله با دشمن استفاده کنیم.

 

حجت الاسلام ولی نژاد ادامه داد: دشمن به خوبی درک کرده که این کانون فرهنگی در شرایط جامعه، تعالی و سازندگی آن نقش موثری را ایفا می ‎کند بر همین اساس این تکیه‌گاه مسلمانان را نشانه قرار داده است.

 

وی به نقش محوری مسجد در وحدت میان مسلمانان اشاره کرد و با بیان این که مسجد مرکز حضور همه نیروها و سلایق است و اختصاص به گروه یا گرایش خاصی ندارد،خاطرنشان کرد: با برجسته کردن نقش مسجد در زندگی اجتماعی می‎توان جلوی بسیاری از فتنه‌ها و آشوب‌ها را گرفت. 

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان با بیان این که مسجد یک مجتمع فرهنگی و مرکز ثقل زندگی روزمره است یادآور شد: یکی دیگر از برنامه‌هایی که برای پیوند بیشتر جوانان با مسجد در دستور کار قرار گرفته است استفاده از این قشر در حوزه اجرایی برنامه‎های مسجد است و جوانان در این جایگاه برای مدیریت و جذب دوستان خود در برنامه‎های مسجد همکاری می‎کنند.

 

حجت الاسلام ولی ‎نژاد گفت: توطئه ‎ها و تخریب ‎هایی که علیه مسجد در سطح جهان اسلام از سوی دشمنان انجام  می ‎شود حکایت از نقش موثر این کانون در افکار عمومی دارد که بالندگی، رشد و شکوفایی را برای جامعه به همراه داشته است.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان در بخش دیگری از سخنان خود به نقش ائمه جماعات در پر رونق کردن فعالیت های دینی و فرهنگی در مساجد اشاره کرد و گفت: ائمه جماعات مساجد محور اصلی فعالیت های مساجد محسوب می شوند.

 

وی بر ضرورت تقویت ارتباط و تعامل ائمه جماعت با نسل جوان تأکید کرد و گفت: یکی از مهم ترین وظایف روحانی مسجد آگاهی بخشی به نسل جوان نسبت به توطئه ها و حرکت های خطرناک دشمنان است.

 

حجت الاسلام ولی نژاد با بیان این که دشمنان با تهاجم گسترده علیه اسلام و ارزش های دینی تلاش می کنند تا هویت دینی جوانان را تضعیف کنند، تصریح کرد: ارتباط مستمر ائمه جماعات با جوانان و نوجوانان می تواند مانع از تحقق دشمنان در عرصه فرهنگی شود.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان با تأکید بر این که اگر بر جذابیت برنامه های فرهنگی مساجد افزوده شود به حتم شاهد حضور گسترده نسل جوان در این پایگاه معنوی خواهیم بود، بیان داشت: متأسفانه برخی برنامه های بی روح و تکراری است و رغبتی در جوان به منظور حضور در مسجد ایجاد نمی کند.

 

وی با بیان این که امروز غرب با ابزار فرهنگی و هنر به دنبال هویت زدایی نسل جوان ما است، گفت: مبلغان دینی ما نیز باید با بهره گیری از ابزار اثرگذار و کارآمد در جهت ترویج مبانی دینی در میان جوانان و نوجوانان گام بردارند./950/پ202/ب

ارسال نظرات