۲۳ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۷:۱۹
کد خبر: ۱۸۰۵۱۷

مرکز مطالعاتی تحول در علوم انسانی اسلامی راه اندازی شد

خبرگزاری رسا ـ مرکز مطالعاتی تحول در علوم انسانی اسلامی در راستای تحقق مطالبات رهبر معظم انقلاب اسلامی در جهاد دانشگاهی تبریز راه اندازی شد.
 علوم انساني

احمد فرشبافیان، رییس جهاد دانشگاهی آذربایجان‌شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز از آغاز به فعالیت مرکز مطالعاتی تحول در علوم انسانی اسلامی در تبریز خبر داد و اظهار داشت: این مرکز مطالعاتی پس از اخذ مجوزهای لازم به همت جمعی از اساتید حوزه و دانشگاه راه اندازی شده است.


وی با بیان این‌که مرکز مطالعاتی تحول در علوم انسانی اسلامی در راستای تحقق مطالبات رهبر معظم انقلاب اسلامی در جهاد دانشگاهی تبریز راه اندازی شده است، خاطرنشان کرد: یکی از مهم ترین برنامه‌ها و اهداف این مرکز تحقق تعامل واقعی و وحدت حقیقی میان حوزه و دانشگاه است.


فرشبافیان با اشاره به این‌که متأسفانه برخی از مطالبات رهبر انقلاب از حوزه و دانشگاه مورد غفلت واقع شده است، گفت: برگزاری جلسات هم‌اندیشی و کاربردی با حضور نخبگان حوزوی و دانشگاهی و آغاز مطالعات میان مدت و دراز مدت در خصوص تحول در علوم انسانی و اسلامی از دیگر اهداف این مرکز خواهد بود.


رییس جهاد دانشگاهی آذربایجان‌شرقی تحول در رشته‌های علوم انسانی دانشگاه ها را از مطالبات مهم رهبر معظم انقلاب دانست و افزود: این امر مهم بدون توجه به اندیشه‌های دینی و بهره مندی از صاحب‌نظران و اندیشمندان حوزوی ممکن نخواهد بود، با وجود تلاش‌های بسیار در این مسیر ولی تاکنون خروجی مورد انتظار رهبری حاصل نشده است.


وی بر ضرورت گسترش تعامل و روابط میان متفکران حوزه و دانشگاه تأکید کرد و گفت: بهره گیری از توانمندی‌های حوزه های علمیه استان در بسیاری رشته‌ها مورد نظر مرکز مطالعاتی تحول در علوم انسانی اسلامی جهاد دانشگاهی مرکز آذربایجان شرقی است که امیدواریم در آینده شاهد نتایج مطلوب فعالیت این مرکز باشیم.


فرشبافیان با اشاره به بخش‌هایی از رهنمودها و مطالبات رهبر انقلاب اسلامی مبنی بر ضروت تحول در علوم انسانی خاطرنشان کرد: همانطور که معظم‌له پیش از این نیز تأکید داشتند؛ علوم انسانى رایج در دانشگاه‌ها گاه نشأت گرفته از تفکر و دانش‌ مسموم جهان‌بینی غربی است.


رییس جهاد دانشگاهی آذربایجان‌شرقی افزود: رهبری فرمودند؛ علوم انسانى‌ که امروز رایج است، محتواهایى دارد که در ماهیت معارض و مخالف با حرکت اسلامى و نظام اسلامى و متکى بر جهان‌بینى دیگرى بوده و هدف دیگرى دارد. حوزه‌هاى علمیه موظف اند نظریات اسلامى را در اختیار مراکز دانشگاهی بگذارند./935/ت303/ب

ارسال نظرات