۲۰ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۷:۵۵
کد خبر: ۱۸۰۱۷۸
رییس کمیسیون صنایع:

تحقق حماسه اقتصادی نیازمند کابینه‌ای منسجم است

خبرگزاری رسا ـ رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: تحقق حماسه اقتصادی نیازمند کابینه‌ای متخصص، منسجم و متعهد در دولت یازدهم است.
رضا رحماني، رييس کمسيون صنايع و معادن

رضا رحمانی، رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با بیان این‌که کابینه پیشنهادی رییس جمهور به مجلس ارزشمند و گزیده‌ای از باتجربه‌های کشور است، اظهار داشت: آنچه مسلم است رای اعتماد نمایندگان به نام‌ها نیست، بلکه بسته به سوابق و برنامه های وزرای پیشنهادی خواهد بود.


نماینده مردم تبریز در مجلس با اشاره به این‌که وزرای پیشنهادی رییس جمهور در سطح قابل قبولی هستند و پیش بینی می شود اغلب قریب به اتفاق وزرا بتوانند رأی اعتماد نمایندگان را جلب کنند، گفت: وزرای پیشنهادی در کمسیون های تخصصی مجلس حاضر می شوند و با ارایه برنامه درصدد اثبات کارآمدی خود هستند.


رحمانی با اشاره به این‌که مجلس به دنبال تیم قدرتمند حجت الاسلام روحانی برای تحقق حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی در کشور است، افزود: حقیقت امر آن است که تحقق حماسه اقتصادی نیازمند کابینه‌ای متخصص، منسجم و متعهد در دولت یازدهم است.


وی با بیان این‌که نحوه دفاع پاسخ‌های وزرای پیشنهادی در برابر سؤالات نمایندگان نیر در جلب رای اعتماد از مجلس مؤثر خواهد بود، تصریح کرد: اطلاع نمایندگان مجلس از برنامه‌های وزاری پیشنهادی نیز شرط دیگر رای اعتماد وکلای ملت است، نمایندگان نظر مردم و معیارهای ارایه شده از سوی رهبری را نیز ملاک عمل قرار می دهند.


نماینده مردم تبریز در مجلس با اشاره به برخی حرف و حدیث‌های مطرح شده پیرامون تعدادی از وزرای پیشنهادی اظهار داشت: با توجه به این مسأله و ابهاماتی که در جامعه و میان نمایندگان مجلس به وجود آمده است؛ دفاع وزرای پیشنهادی در حضور نمایندگان بسیار حائز اهمیت خواهد بود.


رحمانی با تأکید بر این‌ مسأله که نمایندگان در بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی تابع شایعات نخواهند بود، تصریح کرد: مجلس با نهادهای مختلف در خصوص احراز صلاحیت و شایستگی وزرای پیشنهادی در ارتباط است، از این رو اگر وزیری در خصوص عملکرد سابقش ایراداتی باشد، نخواهد توانست رأی اعتماد از مجلس بگیرد./935/ت302/ج

ارسال نظرات