۱۵ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۷:۴۴
کد خبر: ۱۷۹۷۲۱

شنود تلفنی عامل تعطیلی سفارتخانه های آمریکا

خبرگزاری رسا ـ شنود مکالمه تلفنی رهبر القاعده، آمریکا را واداشت تا سفارت خانه هایش را در برخی از کشورهای تعطیل کند.
رهبران القاعده

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، دو روز پس از آنکه کاخ سفید تصمیم گرفت سفارتخانه و کنسولگری های خود در 20 کشور جهان را تا پایان ماه مبارک رمضان تعطیل نماید، منابع خبری جهان علت این تعطیلی را اعلام کردند.
گفته می شود دولت آمریکا که ید طولایی در جاسوسی و شنود مکالمات دارد، پس از شنود مکالمه تلفنی ایمن الظواهری و ناصر الوحیشی، دو تن از رهبران القاعده، مجبور شد تا سفارت خانه های خود را در برخی از کشورها تعطیل کند. ایمن الظواهری، رهبر القاعده قصد اجرای بزرگ ترین عملیات ضد آمریکایی و ضد غربی را از زمان حملات یازدهم سپتامبر داشته است.
جی کارنی، سخنگوی کاخ سفید در این زمینه گفت: من در موقعیتی نیستم که از اطلاعات ویژه سخن بگویم. اما فکر می کنم که این تهدید مهم است و ما آن را جدی گرفته ایم و به این دلیل دست به اقداماتی زدیم که وزرات خارجه از سر احتیاط آن ها را اعلام کرد.
پیشتر وزارت خارجه آمریکا اعلام کرده بود 20 سفارتخانه و کنسولگری آمریکا در پی تهدید های القاعده به دلایل امنیتی، تا شنبه آینده تعطیل خواهند ماند.
پس از آنکه آمریکا از تعطیلی سفارت خانه هایش خبر داد، برخی از کشورهای اروپایی نیز سفارتخانه های خود را بطور موقت در یمن که به گفته یک مقام آمریکایی ظن آن می رفت محل شروع حمله باشد، تعطیل کرده اند./1415/1409/ح

ارسال نظرات