۱۵ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۶
کد خبر: ۱۷۹۶۸۶
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

فاصله گرفتن از سیره اهل بیت عامل گسترش بداخلاقی‌ها است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه گرگان با تأکید بر این که اگر سیره اهل بیت(ع) به خوبی در جامعه نهادینه شود به یقین شاهد گسترش اخلاق دینی در جامعه خواهیم بود، ادامه داد: مهم ترین عامل بداخلاقی در جامعه فاصله گرفتن از سیره اهل بیت(ع) و معارف دینی است.
آيت الله نورمفيدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، آیت الله سید کاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان ظهر امروز در جلسه تفسیر سوره مؤمنون که در مسجد گلشن گرگان برگزار شد با اشاره به این که همه زیبایی ها در وجود خداوند متعال جمع شده است، گفت: انگیزه های ترس از ذات اقدس الهی جنبه دیگری دارد که به او مربوط نمی شود بلکه مربوط به انسان است.

 

وی افزود: امام زین العابدین(ع) در مناجات الخائفین خطاب به ذات اقدس الهی فرموده است«ای پوشاننده زشتی ها به رحمتت مرا از عذاب آتش نجات بده.» این چیزی است که بزرگواران و انبیای الهی ما نیز از آن وحشت داشتند.

 

امام جمعه گرگان با اشاره به این که این آتش را خودمان افروختیم و از وجود خودمان ناشی می شود، تصریح کرد: این گونه نیست که آنجا دریایی از هیزم بریزند و ما را داخل آن بیاندازند بلکه این اعمال انسان است که این زمینه را فراهم می کند.

 

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: آتش جهنم از نوع آتش دنیا نیست و آتش خاصی است که خاکسترشدنی نیست.

 

وی به سخن امیرالمؤمنین در خصوص آتش جهنم اشاره کرد و گفت: حضرت علی (ع) فرمود؛ این چیزی است که آسمان ها و زمین تاب تحمل آن را ندارند وای بر من در حالی که بنده ذلیل و ضعیفی هستم.

 

آیت الله نورمفیدی با اشاره به این که بخش عمده این آتش به اعمال خودمان مربوط می شود و بخش دیگر آن نیازمند رحمت الهی است، خاطرنشان کرد: ما باید آگاه باشیم و آینده را ببینیم با اعمال و رفتارمان کاری کنیم که زمینه آتش افروزی در درون مان از بین برود.

 

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری پرهیز از رذایل اخلاقی در جامعه دینی را ضروری دانست و تصریح کرد: ماه مبارک رمضان فرصت خوبی برای تطهیر زبان و دوری از رذیلت های اخلاقی است.

 

آیت الله نورمفیدی با تأکید بر این که جامعه امروزی بیش از پیش نیازمند بهره گیری از اخلاق اسلامی است، خاطرنشان کرد: اگر اخلاق دینی در بخش های مختلف جامعه نهادینه شود به حتم جامعه ای آرمانی خواهیم داشت.

 

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که متأسفانه در برخی مواقع شاهد بداخلاقی هایی در جامعه هستیم، گفت: بداخلاقی در هر حوزه ای در شأن جامعه دینی نیست چون جامعه اسلامی باید در اخلاق و رفتار الگوی دیگر جوامع باشد.

 

امام جمعه گرگان با تأکید بر این که اگر سیره اهل بیت(ع) به خوبی در جامعه نهادینه شود به یقین شاهد گسترش اخلاق دینی در جامعه خواهیم بود، ادامه داد: مهم ترین عامل بداخلاقی در جامعه فاصله گرفتن از سیره اهل بیت(ع) و معارف دینی است.

 

وی در ادامه سخنان خود، خوردن مال یتیم را بدترین ویژگی یک انسان دانست و ادامه داد: کسی که مال یتیم را می خورد همین الآن در حال خوردن آتش است، اما الآن احساس نمی کند و روز قیامت که پرده ها کنار روند متوجه اعمال خود می شوند.

 

امام جمعه گرگان با بیان این که روز قیامت صف ها از هم جدا می شوند و انسان های نیکوکار و بدکار از هم جدا می شوند، ادامه داد: در آن روز حال ها و کیفیت های انسان متحول می شود و وضع ظاهری انسان تغییر می کند.

 

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: بعضی ها روز قیامت به صورت انسان و برخی دیگر به صورت حیوان محشور می شوند، زیرا صفت غالب در وجود آنها حیوان‌گونه است.

 

نماینده ولی فقیه در گلستان با بیان این که روز قیامت نیکوکاران که از نظر ایمان، اعتقاد، اخلاق و رفتار شایسته بودند جزء مقربان درگاه الهی می شوند و گناهکاران از رحمت الهی دور می شوند که این دوری بدترین عذاب است، گفت: آن روز ذات اقدس الهی به کسی ظلم نمی کند بلکه هر کس براساس اعمال خود عذاب می شود./950/پ202/س

ارسال نظرات