۱۲ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۱
کد خبر: ۱۷۹۳۰۶
عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران:

تنفیذ ولی فقیه مهر تأییدی بر مشروعیت مسؤولان است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام مشایخ با اشاره به آغاز فعالیت اجرایی رییس دولت یازدهم گفت: بدون تنفیذ رهبر معظم انقلاب اسلامی، مسؤولان مشروعیتی ندارند.
امام جمعه نوشهر

حجت الاسلام محمود مشایخ، عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری با اشاره به مراسم تنفیذ و تحلیف رییس جمهور منتخب، گفت: این مراسم از اهمیت بالایی در نظام اسلامی برخوردار است چون رییس جمهور از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی تنفیذ می شود.

 

وی با بیان این که تنفیذ ولی فقیه مهر تأییدی بر مشروعیت مسؤولان به ویژه رییس جمهور منتخب است، افزود: بدون تنفیذ رهبر معظم انقلاب اسلامی، مسؤولان مشروعیتی ندارند.

 

امام جمعه نوشهر بر ضرورت تبعیت همه مسؤولان از رهنمودهای ولی فقیه در جامعه اسلامی تأکید کرد و بیان داشت: رهنمودهای رهبری نظام در همه امور فصل الخطاب است و همگان باید در جهت تحقق آن قدم بردارند.

 

حجت الاسلام مشایخ همچنین به حضور سران و شخصیت های سیاسی بسیاری از کشورها در این مراسم اشاره کرد و گفت: حضور گسترده رؤسای جمهور، مسؤولان وشخصیت های تراز بالای کشورهای مختلف جهان در این مراسم نشان دهنده جایگاه نظام مقدس جمهوری اسلامی در عرصه بین المللی است.

 

وی با اشاره به این که دشمنان و بدخواهان نظام اسلامی تلاش های گسترده ای برای منزوی کردن جمهوری اسلامی ایران انجام دادند، بیان داشت: اما حضور شخصیت های مهم در مراسم تنفیذ رییس جمهور منتخب نشان از شکست تحریم ها و اقتدار نظام اسلامی است.

 

عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران با بیان این که عظمت و اقتدار ایران اسلامی به برکت اسلام ناب هر روز در جهان بیشتر می شود، ادامه داد: ملت بزرگ ایران پشتیبان حقیقی نظام هستند و همواره در مسیر آرمان های نظام حرکت می کنند.

 

امام جمعه نوشهر عزت و عظمت امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی را مدیون رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری با تدابیر عالمانه خود در صحنه های مختلف کشور را به سوی پیشرفت و تعالی سوق دادند.

 

حجت الاسلام مشایخ  در بخش دیگری از سخنان خود به برخی گمانه زنی ها در خصوص کابینه دولت یازدهم اشاره کرد و با بیان این که افرادی که از سوی رییس جمهور منتخب به مجلس معرفی می شوند باید از معیارهای لازم برای مسؤولیت در نظام مقدس جمهوری اسلامی برخوردار باشند، خاطرنشان کرد: انتخاب کابینه مسأله مهمی است که باید در انتخاب افراد بیشتر توجه و حساسیت وجود داشته باشد.

 

امام جمعه نوشهر بر ضرورت رعایت خطوط، ارزش های اسلامی و انقلابی در انتخاب کابینه از سوی دولت منتخب تأکید کرد و افزود: کسانی که به عنوان وزیر و معاون انتخاب می شوند باید از معیارهای لازم در نظام اسلامی برخوردار باشند.

 

عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که ایمان و عمل صالح به عنوان کلید مسؤولیت وزرا و مسؤولان آینده قرار گیرد، تصریح کرد: اصول نظام اسلامی نیز بسیار حائز اهمیت است که باید در اولویت برنامه قرار گیرد./950/ت302/س

ارسال نظرات